سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 21:41 - دوشنبه 07 دی 1394

در شرق اصفهان انجام شد؛

کاشت نهال به نام شهدای مدافع حرم/ حضور فعال جوانان دیروز در عرصه بیابان زدایی

تعدادی از جوانان شرق اصفهانی با حضور فعال در دشت سجزی، نهال هایی را به نام شهدا کشت کردند.

به گزارش اصفهان شرق، لازمه زندگی شیرین وجود محیط زیست سالم در کنار پیشرفت های علمی و صنعتی و شهرستازی است. منابع طبیعی از ثروت های ملی است که مربوط به ملت ها و نسل های مختلف در طول تاریخ می باشد و باید در خصوص منابع طبیعی و جنگ ها اهتمام جدی تر انجام شود.

ایجاد کانون های گرد و غبار در اصفهان طی چند سال اخیر، به سرعت رو به افزایش است و خشکسالی عاملی در جهت ترویج این کانون ها شده است.

دشت سجزی واقع در بخش کوهپایه دارای وسعت بسیار از جنس بیابان است و به دلیل بعد نزدیک فاصله به شهر اصفهان، تهدیدی برای روزهای طوفانی برای همشهریان اصفهانی و همچنین شرق اصفهانی خواهد بود.

DSCN6946
*طرحی جدید برای عرصه بیابان زدایی

اکبری از جوانان بسیجی در این رابطه گفت: کل این عرصه به مساحت 307 هکتار، با همت بسیج سازندگی شرق اصفهان، آغاز شده و تا سه سال دیگر ادامه دارد.

وی افزود: طی این مدت، کشت، محافظت و آبیاری از نهال ها توسط نیروهای متخصص که توسط بسیج سازندگی هدایت می شوند به انجام می رسد تا بتوان گامی ارزنده در عرصه بیابان زدایی صورت گیرد.

این نماینده بسیج سازندگی در طرح، از ایجاد اشتغال زایی در این خصوص به تعداد 20 نفر مستقیم و 15 نفر غیر مستقیم، اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامی ارزنده با حضور بسیجیان شرق اصفهانی، متذکر شد: حضور حلقه های صالحین در کاشت نهال از سراسر پایگاه های بسیج شرق اصفهان، می تواند قوت خوبی برای ما در اتمام عرصه بیابان زدایی شود.

اکبری حرکت زیبایی که در کشت نهال به نام شهدا، انجام شد را تحسین کرد و گفت: سرهنگ ساعی فرمانده ناحیه امام علی(ع) در کشت نهال، تاکید کردند که هر نهال به نام یک شهید کاشته شود و همین امر باعث می شود تا فضای معنوی و عطر شهدا به عرصه 307 هکتاری بیابان زدایی بیاید.

DSCN6943

*جوانان دیروز حضوری فعال در عرصه بیایان زدایی
عبدالحسین مهرانی 65 ساله در کنار دیگر جوانان روستای فساران براان شمالی در کاشت نهال حضور پیدا کرد و هدف اصلی از این کار را این چنین گفت: نیرویی دو چندان می گیرم که در بین جوانان بسیجی حضور پیدا کرده و نهالی کشت می کنم که بتواند جلوی انتشار گرد و غبار و آلودگی را بگیرد.

وی با انرژی سخن می گفت و درحالی که نهالی به نام شهید پژم می کاشت، گفت: ما مدیون شهدا هستیم و همانگونه که نهال روز به روز زنده می شود، امیدوارم یاد شهدا همیشه در قلب جوانان نسل چهارم زنده باشد.

سیف الله شریفی با سنی بالای 70 سال، با لبخندی بر لب، در کنار نسل چهارمی ها حضور داشته و لباس بسیج سازندگی را بر تن کرد.
او هم به نام شهید فاتمی، سلمانی و پژم سه نهال را کشت کرد.

DSCN6937
*پاسداری که به نام شهدای مدافع حرم نهال کاشت
یکی از برادران پاسدار شرق اصفهان، وقتی نام کشت نهال به یاد شهدا، آورده شد، با جدیت تمام چندین نهال را در دست گرفت و هر نهال را به نام شهیدی به ما نشان می داد و افزود: شهید دری دوست و رفیق صمیمی من بود و اولین نهال را در دشت سجزی به نام او می کارم و نهال دوم را به نام شهید کشاورز، در زمین قرار می دهم و از خدا می خواهم پیکر این شهید بزرگوار به زودی به خانه بازگردد.

وی که خود را مدیون خون شهدای مدافع حرم می دید، گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم ال الله رفتند و ما باید در تمامی زمینه های فرهنگی یادی از این گرامیان کنیم.

وی نهال های دیگری به نام شهید خیزاب، شهید مجیری و شهید جان نثاری از شهدای مدافع حرم کاشت.

DSCN6925
*نهالی به نام شهید شاه سنایی
جوان بسیجی پایگاه امام صادق(ع) از روستای فساران با لهجه شیرین اصفهانی، با ذکر خاطرات خود، شادی خاصی را به فضا داد و در ادامه با بیان خاطراتی از تشییع شهدا گفت: این هفته مصادف با تشییع و خاک سپاری شهید مدافع حرم، شهید علی شاه سنایی بود و قلب من هنوز با فضای اول هفته و مراسم معنوی تشییع می تپد و همین امر باعث شد، نهالی را در خاک به نام شهید شاه سنایی کشت کنم.
وی تا آخر وقت روز نهال کاری، با جدیت تمام کار می کرد و نشاط بسیجی به وضوح در چهره او نقش می بست.

**************************

امروز عصر با جوانانی بودیم که با شور خاصی، بیل در یک دست و نهال در دست دیگر گرفتند و با شور و نشاط خاص و هدفی والا برای رفع کانون های بیابانی، در دشت سجزی حضور یافتند.
گفتنی است، در کنار حضور فعال و داوطلبانه جوانان برای کشت نهال، اقدام زیبا و معنویی دیگری انجام شد و هر نهال با ذکر صلوات و همچنین نام شهیدی از دیار شرق و مدافعان حرم کشت شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.