سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:33 - دوشنبه 07 دی 1394

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

حماسه حضور مردم اصفهان در هشتم دی ۸۸، نشان از پیشتازی مردم در حمایت از نظام و انقلاب بود

وقتی حماسه ۹ دی به وقوع پیوست، مردم ما متوجه شدند اگر در جامعه، بصیرت کافی وجود نداشته باشد، امکان سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی در هر زمان امکان‌پذیر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: حماسه ۹ دی حضور ماندگار و تاریخ‌ساز مردم همیشه درصحنه به‌عنوان یک دستاورد بزرگ برای انقلاب در اذهان زنده است.

جعفر عسگری گفت: حرکت خودجوش مردمی مردم مؤمن و شهیدپرور اصفهان در هشتم دی‌ماه اتفاق افتاد که نشان از پیشتازی این مردمان بوده و حضرت آقا در دیدارشان به این موضوع اشاره فرمودند، ازاین‌جهت مردم اصفهان کما فی السابق در مقابل جریان فتنه و فتنه‌هایی که در سر راه انقلاب ایجادشده و احیاناً خواهد شد نقش‌آفرین هستند.

وی به نمایش گذاشتن وحدت نیروهای مؤمن و انقلابی کشور را یکی از پیامدهای حرکت نهم دی عنوان کرد که وقتی این نیروها احساس خطر از فتنه کردند با انسجام به صحنه آمدند و آن حماسه عظیم را خلق کردند.

* با حضور مردم با بصیرت و تبعیت از ولایت‌فقیه، توطئه دشمنان نقش بر آب شد

این مسئول بابیان اینکه ناامیدی دشمن از چشم طمعی که به‌نظام و انقلاب داشت دیگر ثمره حماسه ۹ دی بود،افزود:دشمنان خارجی علیرغم یک برنامه‌ریزی چندساله به کمک ایادی داخلی‌شان، در مقابل حضور با بصیرت مردم درصحنه و تبعیت از ولایت کاری از پیش نمی‌برند و در همین راستا منزوی کردن فتنه گران اتفاق افتاد، البته آن‌طور که مورد انتظار بود با سران فتنه برخورد نشد ولی به انزوا رفتن فتنه گران بالأخص رئوس این فتنه نتیجه حضور بی‌بدیل مردم بود.

عسگری ادامه داد: حدود چند ماهی که فتنه گران کشور را به آشوب کشیده بودند، زمانی که حماسه نهم دی خلق شد و قائله به پایان رسید، دوستان انقلاب در خارج از کشور امیدوار شدند، که در اینجا نقش مردم و پشتوانه مردمی نظام به نمایش گذاشته شد و این دستاورد بزرگی را به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: وقتی حماسه ۹ دی به وقوع پیوست، مردم ما متوجه شدند اگر در جامعه، بصیرت کافی وجود نداشته باشد، امکان سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی در هر زمان امکان‌پذیر است. با انسجامی که بین نیروهای انقلاب ایجاد شد، احساس نیاز تزریق دائمی بصیرت خصوصاً بصیرت سیاسی جامعه موجب شد تا دشمن دیگر نتواند به‌راحتی نفوذ پیدا کند.

* یکی از راه‌های نفوذ دشمن رخنه در سیستم‌های نظام است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: تبعیت محض از دیدگاه‌های ولایت‌فقیه یکی دیگر از دلایل به ثمر نشستن نهم دی است که متأسفانه بعضاً جامعه و مسئولین گاهی اوقات با فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب تبلیغی برخورد می‌کنند؛ با بروز فتنه این ضرورت ایجاد و هشداری به جامعه داده شد که احتمال نفوذ همیشه وجود دارد و ممکن است در عرصه‌های مختلف حتی خواص بی‌راهه بروند و این لازمه به وجود می‌آید که بصیرت افزایی در جامعه مرتب انجام پذیرد و مسئولین اجرایی نظام عملکرد و ارتباطاتشان مورد رصد قرار بگیرد که دچار آسیب نشوند، زیرا یکی از راه‌های نفوذ دشمن رخنه در سیستم‌های نظام است.

عسگری افزود: در برخورد با فتنه بعد از ولایت، نقش اول را مردم ایفا کردند، با هشداری که رهبر معظم انقلاب دادند، مردم احساس خطر کرده و دیدند به ارزش‌های نظام و دینی‌شان اهانت شده است، به‌صورت خودجوش و با بصیرت به میدان آمده و قائله فتنه گران را جمع کردند.

وی عنوان کرد: نقش مردم نه‌فقط در آن مقطع و در آن برهه زمانی، بلکه هر جا احساس خدشه‌دار شدن ارزش‌های انقلاب را متوجه شدند، به صحنه آمده و نقش اصلی را ایفا کردم، که در اینجا می‌توان به حضور مردم در زمان پیروز انقلاب، دفع قائله کردستان، هشت سال دفاع مقدس، تقابل با جریان نفاق و مسئله مهم‌تر مقابله با جریان فتنه در سال ۸۸ که منجر به خلق حماسه هشتم دی در اصفهان و ۹ دی در سراسر کشور شد.

* رسانه‌های متعهد به‌نظام و انقلاب با روشنگری در بخش‌های مختلف و افشای جریانات فتنه اثربخش بودند

این مسئول نقش رسانه‌ها را در سال ۸۸ این‌گونه بیان کرد: در ۸۸ رسانه‌های ما به‌جز رسانه ملی دسته‌بندی می‌شدند، یک بخش از رسانه‌ها هم همگام با ضدانقلاب و فتنه گران فضاسازی ضد نظام می‌کردند، فضای مجازی هم که به‌صورت گسترده در اختیار دشمن خارجی قرار داشت که به‌وسیله آن اقدام به بسیج ضدانقلاب می‌کردند، در مقابل، رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های متعهد به‌نظام و انقلاب با انتقال اخبار صحیح، روشنگری در بخش‌های مختلف و افشای جریانات و چهره‌های نفاق و فتنه اثربخش بودند.

* بی‌توجهی به فرمایشات رهبری منجر به شکل‌گیری فتنه شد

وی اظهار کرد: تنها شخصیتی که احساس خطر را قبل از فتنه ۸۸ بر اساس مطالعات و درکشان داشتند رهبر معظم انقلاب بودند، اگر خاطرتان باشد رهبری، هجمه فرهنگی را چه زمانی گوشزد کردند، بحث نفوذ را به شکل دیگر اشاره داشته‌اند. مراقبت از انسجام و وحدت جامعه و زنده نگاه‌داشتن امیدواری در جامعه یکی دیگر از برکات رهبری است، فلذا بی‌توجهی به فرمایشات رهبری منجر به شکل‌گیری فتنه شد. رهبری حکیمانه حضرت آقا، در همه زمینه‌ها کارساز بوده و اگر انقلاب ما پس از رحلت حضرت امام (ره) از گردنه‌های صعب‌العبور به‌سلامت حرکت کرد، نتیجه راهبری حکیمانه حضرت آقا بوده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.