سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 01:32 - دوشنبه 07 دی 1394

مدرس حوزه علمیه امام هادی(ع):

محور قرار دادن ولایت فقیه از اوجب واجبات است

حجت الاسلام حسینی گفت: محور قرار دادن ولايت فقيه در ايران اسلامي، از اوجب واجبات است و همه ما وظیفه داریم، اين محوريت در جهان اسلام گسترش داده شود.

مدرس حوزه علیمه امام هادی(ع) شهر هرند در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از هرند، با اشاره به اهمیت مباحث وحدت جهان اسلام، گفت: بررسی عوامل تفرقه بین شیعه و اهل سنت، بررسی عوامل تفرقه بین تشیع، گستردگی روز افزون شیعیان جهان و ولایت فقیه تنها عامل وحدت جهان اسلام به عنوان مباحث وحدت جهان اسلام می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به تفکر وهابی شکل گرفته در جهان اظهار کرد: شيطان بزرگ با طرح و نقشه صهيونيست ها و پول نفت آل سعود، از سال ها قبل طالبان و به دنبال آن، داعش، النصره، جيش الاسلام، بوكوحرام و ساير گروهك هاي تروريستي با تفكر وهابي را در جهان اسلام پايه گذاري کرد تا به نقشه های شوم خود برسد.
وی با بیان هدف از تشکیل این گروه های تروریستی افزود: مبارزه مسلحانه با گسترش روز افزون تشيع در جهان و به نمايش گذاشتن چهره ي خشن از اسلام در اذهان مردم جهان از اهداف گرو ه های تروریستی است.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد:
آمريكاي جهانخوار و انگليس مكار با طرح و نقشه ي صهيونيست ها، براي مبارزه با اسلام ناب كه در ايران توسط امام خميني(ره) شكل گرفت و به وسيله ي رهبر انقلاب تداوام پيداكرد، اسلام انگليسي و آمريكايي را طرح ريزي كردند.
وی بهترين و موفق ترين راه مبارزه با اسلام ناب را استفاده از عمامه به سرهاي روحاني نما عنوان و گفت: دشمن براي رسيدن به اين مقصود، مرجع تقليد ساختگي براي شيعيان جهان معرفي كردند.
حجت الاسلام حسینی به ذکر برخی گروه های ساختگی اذعان کرد: حسن اللهياري در لسانجلس، سيد مجتبي شيرازي در لندن، سيد صادق شيرازي در قم را به شكل خزنده و به مرور زمان، به عنوان مرجع تقليد در اذهان شيعيان جاسازي كردند. در همين راستا شبكه هاي ماهواره اي متعدد را در اختيار آنها قرار دادند. براي تأثير گذاري بيشتر، ياسر حبيب، داماد سيد صادق شيرازي و محمد هدايتي را كه هر دو روحاني و عمامه به سر هستند، در اين شبكه ها به عنوان مبلغ آن مرجع هاي ساختگي قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان به خصوص شيعيان به دو صورت در كشورهاي جهان گسترش يافتند، گفت: مسلمانان و شيعياني كه توسط ايران در كشورهاي مختلف جهان گسترش پيداكردند، مثل شيعيان نيجريه، بحرين و ساير كشورها در پنج قاره ي جهان؛ اينها با تحصيل در حوزه علميه قم و ساير شهرهاي ايران، پس از بازگشت به كشورشان اسلام ناب را تبليغ مي كردند.

این مدرس حوزه علمیه به صورت دوم مسلمانان اشاره و افزود: مهاجرت مسلمانان از كشورهاي سوريه، عراق، افغانستان و ساير كشورهاي اسلامي عامل ديگري براي گسترش و توسعه ي جفرافياي مسلمانان است و ظاهرا هدف كشورهاي غربي از پذيرش اين مهاجران، استفاده از اين نيروهاي جوان و آماده بكار، در بخش هاي مختلف كشورشان مي باشد و در گذر زمان آنها را از دين اسلام دور كرده و به دين خودشان متمايل كنند.

 وی با توجه به اینکه حوزه های علمیه و دیگر متولیان امور فرهنگی و دینی باید مناسبت های مذهبی را زمان خوبی برای تبلیغ دین قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر حوزه هاي علميه و جمهوري اسلامي ايران، در مناسبت هاي مختلف بتوانند مبلغان ديني مورد نياز آنها را تأمين كنند، همان مسلمانان، مبلغان خوبي براي اسلام ناب خواهد بود. در غير اين صورت ممكن است آنها در دام مبلغان وهابي و مسحي گرفتار شوند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر ولایت فقیه، بیان کرد: با محوريت ولايت فقيه مي توان عوامل تفرقه را به مهمترين عامل اتحاد بين مسلمانان جهان تبديل كرد و اين فقط در صورتي ممكن است كه ولايت فقيه در داخل ايران و از طرف تمام گروه ها و احزاب، به عنوان محور اتحاد قرار داد شود.

 

وی در پایان افزود: ولايت فقيه در ايران اسلامي تنها محور براي اتحاد است و در این راستا محور اتحاد موفق براي جهان اسلام می باشد، بنابراين محور قرار دادن ولايت فقيه در ايران اسلامي، از اوجب واجبات است تا اين محوريت در جهان اسلام گسترش داده شود.
 
 
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.