سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 20:30 - یکشنبه 06 دی 1394

آموزگار عشایر نصرآبادی:

رفتار معلم نهضت، مرا شیفته تحصیل تا مقطع دانشگاه کرد

مهتاب آزادی نسب، اولین روز های دانش آموزی خود را در کلاس نهضت سپری کرد و رفتار صمیمی معلمش، هنوز در ذهنش مانده است.

به گزارش اصفهان شرق، هفتم دی ماه 58 حضرت امام خمینی رحمه الله فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند، فرمانی که آثار و نتایج فراوانی را به همراه داشت و تحولی بزرگ در کشور پدید آورد.

بسیج همگانی برای مبارزه با بی سوادی، پس از این فرمان، صورت گرفت و همه مردم عزم خود را عزم کردند تا واژه بی سوادی را که در سرتاسر کشورمان ریشه دوانده بود قطع کنند و درخت شاداب علم و دانش را با حضور پربار خود بکارند.

همزمان با روز نهضت سوادآموزی، فرصت را غنیمت شمردیم و حدود 50 کیلومتر از شهر اصفهان تا کویر جرقویه را طی کردیم تا صفحه ای از رسانه مردمی شرق اصفهان را به بانویی اختصاص دهیم که اراده مثال زدنی اش، در طی کردن مسیر دانش از کلاس نهضت شکل گرفت و خاطرات کلاس اول نهضت، تا جایگاه امروزی آموزگاری با او همراه بود.

گفتگوی اصفهان شرق با مهتاب آزادی نسب را در ذیل بخوانید.

IMG_20151227_172352

اصفهان شرق- خودتان را معرفی کنید؟
مهتاب آزادی نسب متولد 57 از نصرآباد جرقویه سفلی هستم. در خانواده عشایری به دنیا امدم و بهار و تابستان کودکی خود را در مناطق خوش آب و هوای قشلاق همراه با تجربه های بسیار سپری کردم. در دانشگاه کاشان در رشته ادبیات فارسی مدرک کارشناسی گرفتم و هم اکنون در جایگاه آموزگاری در مدرسه شهید دهقانی شهر اژیه هستم. هر روز مسیر 45 کیلومتری نصرآباد تا شهر اژیه را برای ادا کردن وظیفه خود سپری می کنم و از خدا استقامت و صبر می خواهم.

اصفهان شرق- نهضت سوادآموزی شما را به یاد چه روزی می اندازد؟
به دلیل اینکه عشایر بودیم، تا شهریور ماه در منطقه قشلاق سمیرم به سر می بردیم و همین امر باعث شد تا در اولین روزهای مدرسه در سن هفت سالگی در قشلاق به سر برم. حدود 2 ماه بعد از آغاز مدارس به شهر نصر آباد که در ان سال ها روستا بود، باز گشتیم ولی متاسفانه به دلیل تاخیر در ثبت نام، من را مدرسه نام نویسی نکردند و به دلیل علاقه ای که خانواده به تحصیل من داشتند، با پیگیری پا به کلاس نهضت سوادآموزی گذاشتم.

آن روزها در کنار زنان بزرگتر از خود، کمی احساس سختی می کردم ولی رفتار معلم کلاس نهضت به گونه ای تداعی شد که، علاقه من به تحصیل را دو چندان کرد.

IMG_20151227_172402

اصفهان شرق- کمی بیشتر از کلاس نهضت برایمان بگویید؟
اسم نهضت سواد آموزی، خاطرات معلمی را برایم زنده می کند که دعا گویش در تمام مسیرهای زندگی هستم. متاسفانه نام معلمم خاطرم نیست ولی رفتار صمیمی و تشویق های هر روزه، از من دانش آموزی ساخت که با اراده بسیار تا دوره کارشناسی ادامه تحصیل دادم.
این که گفتم احساس سختی در نهضت داشتم، فقط و فقط به این خاطر بود که هم کلاسی هایم همه از من بزرگتر بودند و دوست داشتم کنار دانش آموزان در مدرسه روزهای سال اولی بودن را بگذرانم که متاسفانه این چنین نشد ولی در قبالش با معلم صبور، پرتلاش و مهربان نهضت آشنا شدم که این زیبایی را به نبودن در کنار بچه های هم سن خود ترجیح دادم.

اصفهان شرق- به نظر شما، برخورد معلم با دانش اموز تا چه اندازه ای می تواند، در روحیه بچه ها تاثیر گذارد و آنها را شیفته درس و کلاس کند؟
قطعا شیوه برخورد معلم، در روحیه بچه ها و حتی حضور فعال آنها بدون دلهره بسیار موثر است. اگر معلم نهضت رفتار خوبی با من نداشت، قطعا من هم سرخورده می شدم ولی تشویق های وی باعث شد تا بتوانم، مسیر علم و ترقی را با کسب رتبه ممتاز در همه مراحل تحصیل طی کنم.
شخصا سعی می کنم با بچه های کلاسم، ارتباط خوبی برقرار کنم و این صمیمیت به گونه ای است که گاها بچه ها سعی می کنند، مشکلات خود را با من درمیان بگذارند و از خدا می خواهم بتوانم بهترین راه حل را به آنها ارائه دهم.

IMG_20151227_172405
اصفهان شرق- مهمترین عامل موفقیت در فرد را چه می دانید؟
مهم ترین عامل موفقیت هر شخص تلاش خودشان است و اینکه با استقامت و توکل بر خدای منان، بتوانند به اهداف مقدسشان برسند. مسلما انسان می تواند شرایط زندگی را عوض کند و این در صورتی است که هدف مقدسی را در سر بپروراند و برای به دست آوردن آن، از هیچ کوششی دریغ نکند.
هدف باید مقدس باشد و نیت را خالص برای خدا کرد، اگر این چنین رفتار کنیم، مسلما بهترین موقعیت که البته به خیر فرد است، نصیبمان می شود.

اصفهان شرق- سخن شما با مسئولان؟
از مسئولان می خواهم که فرصت های بیشتری را به مناطق محروم اختصاص دهند زیرا بچه های نخبه زیادی در این مناطق است که به دلیل محرومیت، زمینه حضور کم تری در برخی عرصه ها دارند.

معلم عشایر نصرآبادی و همت وی برای رسیدن به موفقیت، نمونه ای از تلاش بانوان شرق اصفهان است که با اراده وصف ناشدنی در راه رسیدن به هدف گام بر می دارند و از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

با تشکر از شما به دلیل وقت ارزشمندی که در اختیار این رسانه قرار دادید.

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “رفتار معلم نهضت، مرا شیفته تحصیل تا مقطع دانشگاه کرد”

  1. مریم نظری گفت:

    آفرین به این خانم که با تلاش و جدیت تونسته علیرغم فقر و محرومیت منطقه تونسته تحصیلات عالیه را کسب کند.

  2. سلام گفت:

    احسنت
    موفق باشیی

  3. قاسم گفت:

    امیدوارم همیشه موفق باشید

  4. مطلب زاده گفت:

    سلام
    چرا نظر منو نذاشتین؟

  5. محمد کوه گرد نصرآبادی گفت:

    با سلام و خداقوت،ازصمیم قلبم برات آرزوی خوشبختی و سلامتی میکنم،افتخار عشایران شهر و منطقه اید همشری.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.