سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 14:54 - جمعه 06 دی 1392

خطیب نماز جمعه شهر هرند

افراد بی بصیرت نابینایان زمان هستند

امام جمعه شهر هرند در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کور به کسی که بصیرت ندارد می گویند و در ۹ دی ملت بیدار و با بصیرت ایران حماسه ای را آفریدند که عظمت خود را به دشمنان نشان دادند.

y282_c3 (2)

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز از شرق اصفهان: نماز جمعه این هفته ی شهر هرند به امامت حجت السلام سید مهدی اصل حسینی برگزار شد.

امام جمعه در ابتدا به سیره پیامبر اشاره و اظهار داشت: قران معجزه ی پیامبر(ص )است و می بایست به آن عمل و به فرزندان بیاموزیم.

وی در ادامه با توجه به فرامین نبی اکرم افزود: پیامبر( ص )از تجملات بیزار بود و اسلام هم دین تجمل گرایی و خرافه پرستی نمی باشد و نکته ای دیگر از درسهای پیامبر اسلام مبارزه با جهل است که هم اکنون می بایست با نهضت سواد آموزی این راه را ادامه دهیم.  دشمنان اسلام همیشه و در هر زمان با پیشرفت اسلام مخالف بودند و این را در محاصره پیامبر به منظور دست بر داشتن از تبلیغ در شعب ابی طالب می توان فهمید.

خطیب نماز جمعه شهر هرند با اشاره به سخنی از رسول اکرم گفت: دین اسلام عرب وعجم ندارد و مودت و محبت ولایت، سرپرستی و در کنار اهل بیت بودن است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ۹ دی روز بصیرت ملت ایران بیان داشت: کور به کسی که بصیرت ندارد می گویند و در ۹ دی ملت بیدار و با بصیرت ایران حماسه ای را آفریدند که عظمت خود را به دشمنان نشان دادند و این در برابر افرادی بود که هنگام انتخابات با چسباندن واژه تقلب به دشمنان فرصت داد تا فتنه ی سال ۸۸را رقم بزنند و در این هنگام مردم ایران با بصیرت حماسه ای را به نام ۹ دی خلق کردند.

وی ادامه داد: توصیه ما و رهبر انقلاب به ملت ایرن این است که از وقایع سال ۸۸درس بگیریم و از ملت ایران طلبکار نباشیم زیرا ملت ایران از پاکترین ملت ها هستند.

امام جمعه در پایان خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت امام حسن و شهادت امام رضا گفت: طبق حدیثی از امام رضا هر کس غم و غصه را از دل شخصی بر دارد خداوند غم ها را در اخرت از وی بر میدارد و می بایست به این نکته  توجه داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.