سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 04:34 - یکشنبه 06 دی 1394

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

9 دی التیام بخش قلب مجروح دلسوختگان نظام از فتنه بود/ جریان نفوذ، راهبرد جدید آمریکا

سرهنگ ساعی گفت: دشمن راهبرد پیاده کردن نفوذ در کشور را پس از شکست در فتنه 88 به سمت میز مذاکره تغییر داد.

به گزارش اصفهان شرق، صفحات دفتر تاریخ ملت، فراز و نشیب های به یاد ماندنی و گاها تلخ و شیرین را در کنار مردمانی از جنس ایثار و حماسه در خود به ثبت رساند تا برای همیشه زمینه را برای پیوند نسل های مختلف و یکی شدن قلوبشان فراهم آورد.

مسلما کشور ما برای همیشه در خاطرات خود، التهاب ناشی از حرکت برخی خواص بی بصیرت و روشن کردن آتش فتنه 88 را خواهد نوشت، زمانی که فتنه گران در سال ۸۸ به بهانه انتخابات اصل نظام را مورد حمله قرار دادند و با همکاری عده ی معدودی، قصد به آشوب کشاندن اوضاع داخلی کشور و تفرقه افکنی بین مردم را داشتند.

لیکن در چنین شرایطی دست خدا از آستین مردم بیرون آمد و با حرکت در خط ولایت فقیه، حماسه ای جاوید رقم خورد. حماسه 9 دی نماد عزت و بصیرت مردمی بود که تا پای جان برای حفاظت از نظام اسلامی و آرمان های انقلاب ایستاده و از ارزش های اسلامی کوتاه نخواهند آمد.

روز 9 دی در تاریخ انقلاب کشور ایران، به نام روز بصیرت نام گذاری شد و همه اقشار و مسئولان باید تلاش کنند تا روز «نَه» گفتن ملت ایستاده ایران به سران فتنه برای همیشه ماندگار بماند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف، جایگاه و کارکرد روز 9 دی حفظ نظام اسلامی و نشاندهنده اعتماد مردم به آن می باشد و به راستی حضور حماسی مردم فارغ از هر اندیشه ای در این روز، خط بطلان بر خیال خام دشمنان داخل و خارج در تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دلاور مردانی در روزهای سخت فتنه 88 با سلاح بصیرت و تقوا، برای حفظ ارزش های نظام و انقلاب، در صحنه و در کنار مردم هوشیار و با بصیرت ماندند و امروزه، ثابت قدم در خط ولایت فقیه و سنگر مقاومت در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی می کنند.

در همان سال های سخت، افرادی بودند که برای دفاع از دین و نظام به فرمان امامشان از جان و دل مایه گذاشتند و اجازه ندادند، رویای شوم سران فتنه عملیاتی شود.

سرهنگ مهدی ساعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)/ اصفهان، از جمله فرماندهان حاضر در حوادث سال 88 اصفهان بود که با ایستادگی در مسیر اطاعت از ولایت فقیه، حرکت کرد و حضور حماسی مردم اصفهان در 8 دی ماه، برایش یادآور پاسخی دندان‌شکن به بدخواهان و برچیده شدن، بساط مکر و تفرقه افکنی دشمنان بر ملت ایران بود.

امسال و به همین مناسبت فرصت را غنیمت دانسته و با وی به گفتگو نشستیم که در ذیل توجه شما را به آن جلب می کنیم.

9دی

اصفهان شرق- با توجه به اینکه در حوادث سال 88 حاضر بودید، قبل از هر چیز مروری بر شرایط شهرستان اصفهان در زمان فتنه داشته باشید؟

در سال 88 ، فرمانده حوزه مقاومت بسیج یک امام علی(ع) از ناحیه اصفهان بودم. با شروع برخی تحرکات بعد از انتخابات که قصدشان جا انداختن واژه تقلب در اذهان مردم بود، در کنار برادران نیروی انتظامی به جهت کنترل اوضاع حضور به هم رساندیم. در محدوده خاصی از شهر اصفهان، هر روز بر جمعیت معترضین ( طرفداران کاندیدای خاص که خود را از قبل پیروز انتخابات می دانست) افزوده می شد و در این بین، متاسفانه افرادی از اراذل و اوباش به جمعیت اضافه می شدند، تا اینکه اوج درگیری در 25 خرداد 94 با برهم زدن آرامش شهر رخ داد و باعث مجروحیت برخی نیروهای بسیجی شد. بسیج در آن زمان با دست خالی ولی اراده قوی برای ایجاد آرامش در کنار برادران نیروی انتظامی حضور داشت.

« گفتنی است، سرهنگ ساعی خود در آن زمان مجروح و در بیمارستان بستری شد.»

اصفهان شرق- تعبیر شما از حماسه 9 دی با توجه به اینکه خود از مجروحان حوادث فتنه 88 بودید، چیست؟

ملت مسلمان ایران در یک واکنش فراگیر و خودجوش به خیابان آمده و بار دیگر وظیفه حماسی و انقلابی برخواسته از بصیرت را رقم زدند. حماسه 9 دی باعث ایجاد امید و نشاط در همه مردم شد و در این رابطه قطعا حماسه جاودانه ای که با همت ملت غیور ایران ثبت شد، روح و روانم را، آرامش بخشید به گونه ای که در کنار دیگر همشهریان با بصیرت اصفهانی و حتی یک روز قبل از 9 دی، در راهپیمایی حاضر شدم. به درستی مردم در دی ماه 1394 نشان دادند که وقتی پای ارزش های اسلامی به میان آید، در حمایت از فرامین اسلامی و همچنین اهل بیت، حضور حماسی خود را به ثبت می رسانند.

sarhang-saei-01

اصفهان شرق- عوامل به وجود آورنده فتنه 88 و مسببین اصلی این حوادث غم بار چه کسانی بودند؟

مسلما با برپایی نظام جمهوری اسلامی عداوت و کینه توزی نظام سلطه، کلید خورد و طی این مدت هر انچه می توانستند از کودتای نظامی، حمایت از گروه تروریستی، جنگ تحمیلی و اقتصادی را به میدان آورده تا بتوانند به تقابل با اندیشه های سیاسی حضرت امام (ره) بپردازند ولیکن در برابر انقلابی که مبتنی بر اراده مردم بود، نتوانستند راهی از پیش ببرند و به فکر تغییر راهبرد بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افتادند.
عقیم شدن سیاست های دشمن از یک طرف و پیشرفت ایران از طرف دیگر باعث شد تا به طراحی جنگ هوشمند بیندیشند و به واسطه تغییر ساختار انقلاب با تهدید سخت و تغییر رفتار با تهدید نرم، به دنبال راه اندازی فتنه 88 شدند.

فتنه گران پس از قائله ای که به دنبال انتخابات به بهانه تقلب به راه افتاد، با مخدوش کردن جمهوری اسلامی و تعرض به بسیاری از مقدسات مذهبی، زمینه موج سواری برای سرویس های جاسوسی غرب و کشورهای عربی وابسته به غرب را فراهم ساختند به نحوی که در تقاطع راهبردی مشترک جریان یگانه ضد انقلاب، قدرت طلبان و نیروهای انحرافی داخلی دست به اجرای فتنه بزرگ در سال 88 زدند.

اصفهان شرق- جناب سرهنگ، از دید شما تبعات فتنه 88 در داخل کشور و همچنین خارج چه بود؟

قطعا فتنه سودجویی مخالفان انقلاب برعلیه ایران را سبب شد و در این راستا اصول و ارزش های ما مخدوش گشت. فتنه گران با ساماندهی فتنه قصد از بین بردن اعتماد بین مسئولان نظام و مردم را داشتند که به لطف خدا، نقشه های شومشان بر آب شد.
اگر اشاره ای مختصر به تبعات داخلی داشته باشیم، می توان این گونه عنوان کرد که فتنه در داخل، مشروعیت انتخابات را در اذهان مردمی زیر سوال برد و باعث گشت تا آرمان های اصیل انقلاب مورد هجمه قرار گیرد به نوعی که کار به جایی رسید که حرمت عاشورا را شکسته و به مقدسات دین توهین کردند. در نهایت می توان، هدر دادن بخشی از ظرفیت ملی و توان اجرایی کشور در به وجود آوردن خسارت به اموال بیت المال را از دیگر تبعات فتنه در داخل برشمرد.

250383_737

اصفهان شرق- به بخش شیرین گفتگو می رسیم؛ خیلی خلاصه اشاره ای به، چگونگی خلق حماسه 9 دی داشته باشید؟
در طول 8 ماه فتنه ای که به وجود آمد، مردم ما با رصد حوادث، جریانات و در راس همه تدابیر حکیمانه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، حماسه ای را خلق کردند که ریشه در اعتقادات مذهبی مردم و باور به اصل نظام و روحیه استکبار ستیزی داشت و همین عوامل آنها را به میدان عمل کشاند.
قطعا مردم نسبت به استقلال کشور حساس بودند و روح عزت طلبی و انقلابی جاپایی برای بیگانگان نگذاشت.

اصفهان شرق- پیام 9 دی چه بود؟

تجلی ایستادگی در برابر دشمنان و نفوذ آمریکا

اصفهان شرق- قطعا دشمن به دنبال روزنه ای برای نفوذ در کشور بود، پدیده نفوذ در سال 88 به چه نحو انجام شد و 9 دی در مهار نفوذ دشمن چه نقشی را ایفا کرد؟

دشمن از طریق جنگ هوشمندانه می خواست، در بین ملت نفوذ کند تا با ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان نظام، به اهداف شوم خود برسد ولی 9 دی نقشه های آنها را بر آب کرد ولیکن تغییر راهبردشان بعد از فتنه به سمت میز مذاکره تغییر یافت. در این راستا وظیفه همه مردم و مسئولان نظام است که به فرمایشات رهبری گوش فرا دهند تا بتوان به موقع تاکتیک دشمن را تشخیص داد.

0123
اصفهان شرق- نظر شما در رابطه با مقابله با نفوذ دشمن چیست؟

اینکه دسیسه ی دشمنان غربی را هیچ گاه فراموش نکنیم و اتخاذ مواضع صریح انقلابی در مقابل افرادی که شبه افکنی می کنند را بیان کنیم. همچنین با قدرت و ایستادگی در مقابل غرب، پایه های فکری نظام را مستحکم کرده و با همدلی و اتحاد در خصوص تحقق آرمان های انقلاب قدم برداریم.

اصفهان شرق- اگر سخن پایانی با خوانندگان دارید، بیان کنید؟

جوانان مراقب باشند که دشمن با شیوه های مختلف درصدد نفوذ به کشور است تا مدیریت فرهنگی زندگی ما را به دست گرفته و حقوق بشر را آن گونه که می خواهد به ما تحمیل کند. مراقب باشیم تا زیرساخت های اسلامی کشور مورد حمله قرار نگیرد.

با تشکر از شما به دلیل وقتی که به ما اختصاص دادید…..

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.