سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:42 - شنبه 05 دی 1394

بازگشت مجدد آلودگی به اصفهان

وضعیت هوای اصفهان «ناسالم برای گروه‌های حساس» شد

از شامگاه جمعه با کاهش دما و وقوع مجدد پدیده وارونگی هوا، وضعیت سلامت هوای اصفهان رو به وخامت گذاشت از صبح امروز مجددا شهروندان شاهد انباشت آلاینده­‌ها در سطح شهر بوده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ پس از وقوع بارش­‌های مناسب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و بهبود وضعیت آلودگی هوا در سطح استان در این دو روز، از شامگاه جمعه با کاهش دما و وقوع مجدد پدیده وارونگی هوا، وضعیت سلامت هوای اصفهان رو به وخامت گذاشت از صبح امروز مجددا شهروندان شاهد انباشت آلاینده­‌ها در سطح شهر بوده‌اند.

عدم وزش باد و پایداری جو این وضعیت را تشدید کرد و بر اساس اعلام مرکز پایش هوای سازمان محیط زیست استان، متوسط شاخص آلودگی برای شهر اصفهان به 108 واحد رسید که حاکی از وضعیت ناسالم برای گروه­‌های حساس اعم از خردسالان، سال‌خوردگان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی است.

میدان احمدآباد با 112 واحد باز هم آلوده­‌ترین منطقه شهر شد و خیابان رودکی نیز با عدد 102 واحد سالم­‌ترین منطقه شهر معرفی شد که البته آنجا نیز وضعیت ناسالم برای گروه­‌های حساس ارزیابی می­‌شود.

در بین شهرستان­‌های استان، لقب آلوده­‌ترین بار دیگر به سجزی رسید و خوشبختانه سایر شهرستان­‌ها وضعیت سالم را تجربه می­‌کنند که در این بین شاهین­‌شهر با 83 واحد سالم­‌ترین شهرستان استان از نظر آلودگی است.

سازمان هواشناسی استان نیز وضعیت هوای استان را به این شرح پیش­‌بینی کرده است: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر تضعیف جریانات ناپایدار برروی استان است که با کاهش پدیده و افزایش آلایندگی برای امروز و فردا همراه خواهد بود. روز دوشنبه موج ضعیفی مجددا وارد شده و افزایش ابر را به دنبال دارد بر این اساس وضعیت قسمتی ابری و مه‌ صبحگاهی، همراه با کاهش دید به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.