سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:10 - شنبه 05 دی 1394

آنفلوآنزا در کمین است، مراقب باشید؛

تا اطلاع ثانوی دست دادن ممنوع

فصل زمستان با شیوع گسترده آنفلوآنزا و سرماخوردگی همراه است. در این هوا انتقال ویروس در جامعه سریع است به طوری که بیشترین میزان بروز بیماری در جامعه رخ می دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فصل زمستان با شیوع گسترده آنفلوآنزا و سرماخوردگی همراه است. در این هوا انتقال ویروس در جامعه سریع است، به طوری که بیشترین میزان بروز بیماری در جامعه رخ می دهد.
کسانی که در خطر بالای ابتا به این بیماری قرار دارند بیشتر افراد پیر، کودکان، زنان باردار و بعضی از بیماران خاص هستند.
متخصصان و پزشکان توصیه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا دارند. در همین راستا با توجه به شیوع و گسترش بیماری در این فصل، دکتر غلامحسین صدری رئیس مرکز بهداشت اصفهان در حاشیه نشست خبری خود توصیه‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری مسری ارائه کرد.
صدری تب بالای ناگهانی، بدن درد شدید، سرفه و گلو درد و دلدرد را از جمله نشانه های اصلی این بیماری عنوان کرد و گفت: افراد توجه داشته باشند که در صورت مشاهده این علائم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.
وی مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را شست و شوی مکرر دست با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال به هنگام عطسه و سرفه و استفاده از ماسک عنوان کرد و افزود: از آنجاییکه شیوه انتقال این بیماری از راه تماس مستقیم انجام می گیرد، تا اطلاع ثانوی بطور مکرر دست‌های خود را با آب و صابون بشوئید.
رئیس مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: برای کاهش زمینه‌های انتقال بیماری در طول روز به طور مکرر دست های خود را با آب و صابون بشوئید.
وی با اشاره به راههای پیشگیری از این بیماری ادامه داد: از آنجاییکه استراحت سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. حتما در اثر ابتلا به بیماری کاملا استراحت کنید و تا خوب شدن کامل در محیط های عمومی ظاهر نشوید.
وی به زنان باردار توصیه کرد که در این زمینه بسیار مراقبت باشند چراکه زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند و افزود: زنان باردار در صورت مشاهده نشانه‌های این بیماری سریع به پزشک مراجه کنند. دست‌های خود را مرتب بشویید.
صدری تاکید کرد: جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید، حتما از دستمال استفاده کنید و دستمال را در سطل زباله بیاندازید.
در اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و تصاویر آموزشی جهت پیشگیی از آنفلوآنزا موارد مهمی که عنوان می‌شود بدین شرح است.
– از دست دادن و روبوسی پرهیز کنید چراکه خطر انتقال بیماری را بالا می برد.
– دست های خود را مکرر با آب و صابون بشوئید.
– افراد مبتلا از ماسک استفاده کنند.
– هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرند و حتما دستمال را در سطل زباله بیاندازند.
– خوردن خوراکی هایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود را از یاد نبرید.
– و در نهایت شخص مبتلا به آنفلوآنزا حتما تا خوب شدن کامل استراحت کند.
منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.