سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 12:58 - جمعه 06 دی 1392

علی اکبر پرورش دار فانی را وداع گفت/ عکس

علی‌اکبر پرورش، وزیر سابق آموزش و پرورش دقایقی پیش و بعد از چند ماه بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق:  علی‌اکبر پرورش، از مبارزان سیاسی انقلاب اسلامی صبح امروز(جمعه) در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به ملکوت اعلی پیوست.

جزییات بیماری استاد

استاد پرورش مدت مدیدی است که بیمار بوده و در حدود 2  سال بود که با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد.

در حدود 4 هفته پیش ایشان با عفونت شدید داخل چشم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید صدوقی بستری شده و توسط پزشکان متخصص چشم و قلب و عروق مورد درمان قرار گرفت و آنتی بیوتیک‌های خیلی قوی به وی تزریق شد اما پس از آن این درمان‌ها جواب‌‌گو نبود و در دور دوم وی با حال عمومی بسیار بد که با کاهش سطح هوشیاری، نارسایی قلب و تنفسی و مشکلات کلیوی در بیمارستان بستری شد.

به تشخیص پزشکان عفونت شدید در ناحیه چشم چپ وجود داشت که در عمل جراحی چشم وی تخلیه شده و به علت نارسایی تنفس به دستگاه تنفسی مصنوعی وصل شد.

هفته گذشته اعلام شد که با توجه به درمان‌های انجام شده، دستگاه تنفس مصنوعی را از استاد پرورش جدا کردند و ایشان در وضعیت استیبل و نسبت به زمان مراجعه به بیمارستان بهتر است اما با این حال ساعتی پیش استاد پرورش به دلیل شدت بیماری در سن 71 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

تشیع استاد

پیکر استاد علی اکبر پرورش یک شنبه 8 دی ماه از میدان فیض اصفهان تشیع خواهد شد.

علی اکبر پرورش در در سال ۱۳۲۱ در زرین شهر اصفهان متولد شد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند سپس در دانشگاه اصفهان مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات اخذ نمود ایشان مدرک فوق لیسانس خود را در دانشسرای عالی تهران در رشته کارآموزی دبیری دریافت.

سوابق اجرایی

وزیر آموزش پرورش در دولت‌های حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد جواد باهنر، دولت موقت آیت الله مهدوی کنی و دولت میرحسین موسوی بوده‌است.

نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی
عضو شورای عالی دفاع
نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم و چهارم و مدتی عضو هیات رییسه (نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی دوره اول / نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی دوره چهارم)
در سال ۱۳۶۱ بعنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

سوابق سیاسی

محوریت در مبارزات قبل از انقلاب اصفهان که منجر به دستگیری شد در کنار شهید صیاد شیرازی و حجت الاسلام سالک
عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی
دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری (نامزد احتیاطی حزب جمهوری اسلامی)
عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی از سال ۱۳۷۲ تا کنون
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۰

parvaresh parvaresh2 parvaresh316 parvaresh566 parvaresh5552

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.