سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 15:28 - جمعه 04 دی 1394

امام جمعه شهر اژیه:

9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است

حجت الاسلام شاهمیری گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و باید همیشه پاس بداریم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه، امام جمعه شهر اژیه در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا گفت: امروز دشمنان در پی اختلاف بین مسلمین جنگ نیابتی هستند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند برای همین هدف داعش و بوکوحرام و طالبان را بوجود آوردند و از آنها حمایت کردند و درسی که ما میبایستی از قرآن و اسلام وپیامبر اکرم (ص) بگیریم؛ درس ایستادگی و مجاهدت ،وحدت ،اتحاد میباشد که نه فقط در کشور خودمان بلکه در تمام جهان میبایستی دنبال کنیم.

DSCN0002

در حال حاضر یکی از راههایی که دشمنان در پیش گرفته اند اختلاف بین شیعه و سنی میباشد که با این کار شیعه را از سنی و سنی را از شیعه میترسانند.

شاهمیری افزود : اختلاف بین شیعه و سنی باعث ناراحتی پیامبر میشود و امسال اتفاقات ناگواری رخ داد که باعث ناراحتی مسلمین جهان شد .

در هفته های گذشته هم کشتار هزاران شیعه نیجریه ای  توسط ارتش نیجریه  بود که تمام شیعیان را به غم و اندوه فرو برد که در این بین عربستان خبیث از آنان حمایت کرد و به عزاداران و نمازگزاران توهین و آنها را تروریست معرفی کرد.

DSCN0004

حجت الاسلام شاهمیری در خطبه دوم به رویدادهايی که در هفته آینده رخ داده اشاره کرد و گفت :7 دی ماه مصادف با 17 ربع الاول سالروز نهضت سواد آموزی و همچنین روز تولد حضرت محمد (ص) میباشدو به روایت مشهود علماء اهل سنت ولادت پیامبر را 12 ربیع الاول گفته اند و فاصله بین این دو را هفته وحدت نامیده اند.

همچنین اشاره به اتفاق 9 دی کردو گفت 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت میباشد.

و در آخر خطبه ها یادی از تازه گذشته مرحوم ولی ا… قاسمی پدر شهید حسین قاسمی و عموی شهید محمد قاسمی کردو خصوصیات ایشان را این گونه بیان نمودند : ایشان فردی مومن ،انقلابی،ولایتی ،بابصیرت،خوش رو و خوش اخلاق و مردمی بودند که با ارزشهای انقلاب اسلامی قدم بر میداشت و در جهت حفظ نظام و تثبیت این انقلاب فرزند خود را برای آبیاری نهال انقلاب تقدیم کرد.
در نماز جمعه این هفته برادران اهل تسنن هم حضور داشتند.
DSCN0008 DSCN0010 DSCN0011

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.