سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:17 - جمعه 04 دی 1394

امام جمعه شهر نیک آباد:

بصیرت ، بینش عمیق در رابطه با حق و حقیقت است

حجت الاسلام صانعی گفت: منظور از بصیرت، دیدن با چشم نیست بلکه نوعی بینش عمیق درباره حق و حقیقت است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر نیک آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در پاسخ به ابو بصیر گفت: در بخش های عقیده، اخلاق و اعمال از خدا اطاعت شود و با قلب و عمل همواره به یاد خدا بوده و شاکر خداوند باشید.

حجت الاسلام صانعی، جان انسان را امانت الهی عنوان و اظهار کرد: انسان حق آسیب رساندن به جان خودش را ندارد زیرا جان انسان امانت الهی است، لذا باید با تعظیم و خشوع در برابر پروردگار جان و نسل خویش را پرورش داده و به اوج تقوا برساند.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها در ادامه مباحث تقوای سیاسی افزود: تقوای سیاسی یعنی خوش بینی به جریان مقابل و نداشتن سوءظن به رقیب؛ زیرا دشمن همه جریان ها، یکی و همان دشمنان قرآن و اهل بیت است.

امام جمعه شهر نیک آباد جرقویه سفلی با تبریک ۱۷ ربیع الاول به بیان یکی از صفات حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: خاتمیت یکی از ویژگی های پیامبر اسلام است که در آیه ۴۰ سوره احزاب به آن اشاره شده و منظور از این کلمه تاخر و خاتمیت زمانی و رتبه در قوس صعود است.

وی اذعان کرد: رسول خدا در رابطه با وحدت می فرمایند، با هم بودن و اتحاد مایه آسایش و اختلاف مایه عذاب است و در این رابطه و اهمیت وحدت همان بس که حضرت علی(ع) فرمودند؛ در حالی که خار در چشم و استخوان در گلو داشتم و به خاطر اتحاد جامعه اسلامی صبوری کردم.

حجت الاسلام صانعی با توجه به فرا رسیدن 9 دی روز بصیرت، خاطرنشان کرد: منظور از بصیرت، دیدن با چشم نیست بلکه نوعی بینش عمیق درباره حق و حقیقت است.

وی بصیرت را دانایی همراه با ایمان و باور عنوان و گفت: بصیرت در میدان عمل و عالم سیاست یعنی اینکه دست ها و نقشه های پلید آمریکا و انگلیس را دیده و از رهبری واحد همچون امام خامنه ای مد ظله العالی تبعیت کنیم تا اسلام و مسلمین عزتمند و دشمنان نابود شوند.

امام جمعه شهر نیک آباد با اشاره به بهانه جویی های آمریکا در فاصله کمی از اجرای برجام تصریح کرد: متاسفانه می بینیم که آمریکا طی این مدت بحث ممنوعیت ویزای سفر به ایران، تحریم بر علیه سپاه و برداشت مقدار زیادی از دارایی های بلوکه شده ایران را مطرح کرد، لذا باید در این رابطه به فرمایش رهبر انقلاب که آمریکا قابل اعتماد نیست، تمسک جست.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.