اصفهان شرق

ثبت‌نام 89 داوطلب در انتخابات مجلس اصفهان/ تنور داغ انتخابات با ورود 5 چهره شاخص

کدخبر: 86343
1394/10/03 در ساعت 16:35

به گزارش اصفهان شرق، ششمین روز از ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور 258 نفر نامزد انتخاباتی به پایان رسید.

فرماندار اصفهان روز پنج شنبه در گفتگو با اصفهان شرق، با توجه به پایان ششمین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی گفت: از 89 نفر ثبت نامی در پایان روز ششم ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 11 نفر خانم و 78 نفر مرد تا کنون اعلام آمادگی خود را نسبت به شرکت در این دوره انتخابات به ثبت رساندند.

فضل الله کفیل همچنین اعلام کرد: برای حضور در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این استان نیز 61 نفر ثبت نام کردند و دیروز ثبت نام از نامزدهای خبرگان به پایان رسید.

****************************

به گزارش اصفهان شرق به گفته منابع آگاه، روز ششم انتخابات با شور حضور چهره های شاخص همراه بود به نحوی که پنج نفر از چهره‌های شاخص با حضور در فرمانداری اصفهان آمادگی خود را برای نامزد شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام احمد سالک، علی اکبر ابرقویی‌نژاد، عباس مقتدایی، مرتضی مبلغ و قدرت‌الله نوروزی؛ از جمله افراد شاخصی بودند که امروز در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

حجت‌الاسلام احمد سالک و عباس مقتدایی نمایندگان اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی هستند.
مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات، علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد رئیس هیئت فوتبال اصفهان و قدرت‌الله نوروزی نیز فرماندار سابق اصفهان بوده است.

گفتنی است، حسن کامران و نیره اخوان نیز دیروز در حوزه انتخابیه حضور یافتند.

****************************

در انتخابات هفتم اسفندماه از شهرستان اصفهان ۵ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۵ نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا روز جمعه؛ ۴ دی ماه در محل ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد.

تعداد نمایندگان منتخب استان اصفهان در حوزه‌های مختلف انتخابیه ۲۰ نفر و تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر است.