سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:05 - پنجشنبه 03 دی 1394

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی :

«بازرگان» فردی متدین ولی در سیاست زکام بود/نقش امثال «شهید نامجو» در پیروزی انقلاب بی بدیل است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازرگان آدمی متدین بود ولی در امر سیاست، زُکام بود، که دلیل این ادعای ما هم می توان به زدن حکم حفاظت اطلاعاتی در نیروهای مسلح برای فرمانده ساواک ، مقدمی پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، عبدالله جاسبی ظهر امروز در یادواره شهید نامجو که از سوی ارتش استان در تالار کتابخانه مرکزی برگزار شده بود، اظهار کرد: موفقیت ایران را در بسته شدن پرونده ایران در شورای حکام تبریک می گویم و امیدواریم در هفته آتی مسئله تحریم برچیده شود و نظام جمهوری اسلامی ایران، مسیر پیشرفت خود را بپیماید.

وی بیان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد، شاه که یک عنصر بی اراده بود رفت و سپس به عنوان یک عنصر دیکتاتور برگشت و در این دوران ایران عرصه تاخت و تاز غرب و آمریکا قرار گرفت و نفت ایران را غارت کردند، همچنین در این دوران روز به روز موج خفقان، وحشت و ترس افزوده می شد.

جاسبی تصریح کرد: پس از فوت آیت الله بروجردی، فشار از سوی رژیم ستمشاهی بر گروهای مذهبی و دینی اضافه شد، مبارزات ملت ایران علیه شاهنشاهی از سال ۴۱ اوج گرفت، در این دوران رژیم شاهنشاهی به شدت از محبوبیت و حمایت مردمی از حضرت امام راحل وحشت داشت.

وی تاکید کرد: فضای ایران از سال ۴۳ به بعد تا پیروزی انقلاب یکی از سیاه ترین و وحشتناک ترین دوران تاریخ بود، که در آن دوره یک فشار مضاعفی بر مردم ایران وارد آمد، رژیم شاهنشاهی سعی کرد در این زمان نخبگان جامعه دانشگاهی را تحت فشار قرار دهد.

رئیس اسبق دانشگاه های آزاد کشور اذعان کرد: امام راحل در این زمان تنها چراغ روشنی برای انقلابیون بودند، نامه ها و پیام هایی که می دادند مایه امیدبخشی بود، بنابر فشار امنیتی هرگز تصور نمی کردیم که پیروزی انقلاب اسلامی را ببینیم.

وی ادامه داد: در این زمان بود که گروهی برای اقدامات مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شهید آیت، شهید نامجو، شهید عباسپور و من شکل گرفت، من این گروه را «گروه بی نام» نهادم، در این گروه افراد مختلفی از نظامیان و غیر نظامیان که در روند انقلاب اسلامی موثر بودند، عضو شدند.

جاسبی تمرکز گروه بی نام را بر نفوذ در نیروهای مسلح پیش از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: همه برنامه ریزی برای جذب افراد انقلابی در نیروهای مسلح پیش از انقلاب اسلامی گذاشته شد، این روند تا پس از انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد به نحوی که چینش فرماندهان در ارتش براساس نظر اعضای این گروه شد.

وی ابراز کرد: در آن دوران معتقد بودیم که تنها با معنویت صرف نمی توان انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانید، بلکه باید در کنار تقویت و تمرکز بر معنویت، مسلط به موضوعات روز باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در گروه بی نام افرادی چون شهید اقارب پرست، شهید کلاهدوزان، سرهنگ شکر ریز، سرتیپ نجفی، سرتیپ همایونی نسب و استاد پرورش و شهید آیت حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شهید نامجو، شهید خود ساخته، خستگی ناپذیر، درستکار و از خود گشته بود، اخلاص و ایمان در وجود آن شهید موج می زد، یکی از افرادی که توسط شهید نامجو به گروه بی نام معرفی شد، شهید کلاهدوز بود.

جاسبی گفت: گروه بی نام فعالیت ها و خدمات متعددی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد، پیشنهاد تشکیل نهاد عقیدتی-سیاسی در نیروهای مسلح و موضوع فرماندهی معظم کل قوا برای امام راحل از آن جمله است.

وی در پایان اشاره ای به سیاست های دوران انقلاب اسلامی کرد و گفت: بازرگان آدمی متدین بود ولی در امر سیاست، زُکام بود، که دلیل این ادعای ما هم می توان به زدن حکم حفاظت اطلاعاتی در نیروهای مسلح برای فرمانده ساواک ، مقدمی پس از انقلاب اسلامی  است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.