سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 10:38 - پنجشنبه 03 دی 1394

رئیس هیئت ورزش روستایی شهرستان اصفهان:

احیای بازی های بومی محلی، نشاط را به نسل چهارم هدیه می کند

علی صفایی گفت: هدف اصلی ما در برگزاری بازی ها، احیای برخی ورزش های قدیمی بدون داشتن هزینه گزاف برای خانواده ها است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های محلی شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی اصفهان شرق، با اشاره به احیای بازی های بومی محلی در بین دانش آموزان گفت: مناطق محروم به دلیل اینکه کم تر از امکانات ورزشی برخوردار است از جمله اهداف مهم هیئت در اجرای بازی های محلی قرار گرفته است.

علی صفایی اولین اجرای بازی ها در سطح مدارس را در بخش مرکزی شهرستان اصفهان عنوان و اظهار کرد: کلید برگزاری بازی های بومی محلی در مدرسه روستای روران خورد و اگر مدارس اعلام آمادگی کنند، هیئت ورزش روستایی به منظور ایجاد نشاط در دانش آموزان، تلاش جدی تری را انجام می دهد.

وی با اشاره به اهداف بازی ها افزود: هدف اصلی ما در برگزاری بازی ها، احیای برخی ورزش های قدیمی بدون داشتن هزینه گزاف برای خانواده ها است و در بخشی دیگر می توان ایجاد شور و نشاط و سلامتی در بین فرزندان خود را از اهداف دیگر نام برد.

رئیس هیئت ورزش روستایی تاکید کرد: متاسفانه بازی های موبایلی و کامپیوتری در ایجاد کسالت مداوم در فرزندان نقش اصلی را ایفا می کند و باید در بدست آوردن راه چاره ای برای به وجود آوردن نشاط در بین دانش آموزان در تمام رده های سنی باشیم.

وی اذعان کرد: بازی بومی محلی هفت سنگ یکی از بازی هایی است که به زودی در ردیف برگزاری قرار می گیرد و بر اساس قوانین و روش مشخص در بین دانش آموزان اجرا می شود و قطعا علاقه مندان بسیاری را جذب می کند.

صفایی گفت: بازی طناب کشی از سال 88 تا کنون در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد و در اصفهان به صورت المپیادی بین 2000 روستا برگزار کردیم و در این رابطه موفقیت های زیادی عاید بچه های اصفهانی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم احیای بازی های آبا و اجدادی بتواند روحیه نشاط را بار دیگر به فرزندان نسل چهارم هدیه کند.

 

 

 

یک نظر در مورد “احیای بازی های بومی محلی، نشاط را به نسل چهارم هدیه می کند”

  1. مرشد گفت:

    ضمن تشکرازآقای صفایی به خاطر ایجادنشاط سالم برای دانش آموزان وفاصله انداختن بین قشرجوان و فضای مجازی…

    ازایشان تقاضاداریم که در کنار این مسائل خوب، ازآلوده شدن این تفریح وورزش سالم به مسائلی ازجمله حضورمردان درجمع دانش آموزان دخترپرهیزکنند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.