سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 13:02 - پنجشنبه 03 دی 1394

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان:

اعزام 250 گروه جهادی به مناطق محروم / اقتصاد مقاومتی اولویت گروه‌های جهادی

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: 250 گروه جهادی در سال جاری به مناطق محروم اعزام شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین انوری گفت: معتقدیم بعد از حوزه دفاع مقدس هیچ کار فرهنگی برای جوانان و نسل سوم انقلاب، جذاب‌تر و زیباتر مثل اردوهای جهادی نیست.

وی افزود: جوانان که مدیران آینده این نظام هستند در چنین اردوهایی رشد و تعالی روحی کسب می‌کنند؛ با مناطق محروم کشور آشنا می‌شوند و از کمبودهای کشور اطلاع پیدا می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: جوانان با حضور در این مناطق می‌توانند کارهای پژوهشی، تحقیقاتی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی را دنبال کنند و خدماتی را ارائه کنند که هیچ دولتی انجام نمی‌دهد.

حسین انوری با اشاره به اعزام دویست و 50 گروه در سال جاری به مناطق محروم، ضمن اعلام این خبر افزود: این گروه‌های جهادی از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، دانشجویی، طلاب و روحانیون، جامعه زنان، پیشکسوتان و مهندسین به مناطق محروم اعزام شدند.

وی ادامه داد: 60 گروه دانشجویی، 10 گروه طلبه و روحانی، 127 محله و مسجد، 1000 خواهر، 2 هزار و 250 دانشجو از 26 شهرستان در قالب اردوهای 5، 10 و 15 روزه در سال جاری اعزام شده‌اند.

انوری اضافه کرد: گروه‌های اعزامی استان اصفهان از آخرین روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان در بخش پشت‌کوه شهرستان سراوان تا بعضی از روستاهای استان خراسان جنوبی را پوشش داده‌اند؛ استان‌های کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مناطق محروم استان اصفهان همچون پشت‌کوه و پیش‌کوه فریدون‌شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار و روستاهای شرق اصفهان از دیگر مقاصد گروه‌های اعزامی‌ است.

وی تغییر الگوی کشت با آموزش ساده، ایجاد استخرهایی برای پرورش ماهی، مشاوره و آموزش در زمینه دام‌‌پروری و ایجاد فضای کار صنایع‌دستی را از نمونه‌های فعالیت اقتصادی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی در روستاها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی استان اصفهان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در پایان تأکید کرد: اولویت اعزام، با مناطق محروم استان اصفهان است اما مناطق محرومی در استان‌های دیگر کشور وجود دارد که وضعیتی به‌مراتب بدتر از اصفهان دارند و پس از پوشش استان، گروه‌ها به استان‌های دیگر اعزام می‌شوند.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.