سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:11 - پنجشنبه 03 دی 1394

تقدیر از آثار برگزیده جشنواره عکس شهدای غواص

در مراسمی از دو هزار و 445 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره عکس شاهدان غواص، 25 اثر انتخاب و از آنان تقدیر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ در مراسمی که به همت حوزه هنری اصفهان برگزار شد از عکاسان و تصویربرداران مراسم تشییع شهدای غواص در شهر اصفهان تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این برنامه رئیس حوزه هنری اصفهان ضمن تشکر از حاضران گفت: از دو هزار و 445 اثری که به دبیرخانه ارسال شد، هیئت داوران 25 اثر را برگزیدند که به‌صورت یادبود از آن‌ها تقدیر به‌ عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به حذف فیلم محمد رسول الله (ص) از جشنواره اسکار افزود: دشمن در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگی به مبارزه با تفکر انقلاب اسلامی پرداخته است که هنرمندان نیز باید به عرصه بیایند و مقابله به‌مثل کنند.

رئیس حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: باید از دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری گنج تمام ناشدنی است استفاده کنیم و با زبان هنر آن را بیان کنیم.

در ادامه این برنامه تصاویری از آرشیو لشگر 14 امام حسین (ع)  گردان یونس به‌صورت نماهنگی پخش شد که حضور شهید حسین خرازی در میان گردان یونس را به تصویر کشیده بود.

حجت‌الاسلام باطنی یکی از غواصان گردان یونس که در عملیات کربلا 4 جز غواصان خط شکن بود و در همان عملیات به بند اسارت بعثی‌ها درآمده بود از خاطرات این عملیات گفت: متاسفانه پس از شناسایی اجساد این 175 شهید غواص عملیات کربلا 4 از انتها تفسیر و بیان شد.

وی افزود: ای کاش طراحان عملیات و فرماندهان جنگ، عملیات کربلا چهار را توضیح می‌دادند که مظلومیت شهدا کاملا مشخص شود.

این غواص گردان یونس ادامه داد: ذهنیتی از این عملیات در مردم ایجاد شده است که رزمندگان بدون هیچ ملاحظه‌ای به اروند زدند و عراقی‌ها که در آن طرف رودخانه منتظر آن‌ها بودند، عده‌ زیادی را به شهادت و اسارت بردند؛ اما این با اصل ماجرا 180 درجه تفاوت دارد.

وی با اشاره به بازگشتش از سفر کربلا در ایام اربعین امسال گفت: در مسیر برگشت به‌ دلایلی مجبور به عبور از شهر بصره شدم؛ یاد آن روزها که بعثی‌ها چگونه ما را شکنجه به اسارت بردند افتادم و همان‌جا بود که متوجه شدم شهری که 29 سال پیش قرار بود با جنگ در اختیارمان قرار بگیرد، به خواست شهدا اکنون بدون جنگ در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفته است و سراسر این شهر منقوش به تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

باطنی با اشاره به عملیات کربلا 4 تاکید کرد: برای این عملیات آبی‌ – خاکی بچه‌ها یکسال آموزش در خلیج‌فارس را پشت سر گذاشته بودند و بعد از آن تجربه عملیات کربلا 3 که منجر به آزادسازی سکوهای البکر و الامیه شده بود را داشتند.

وی اذعان داشت: در عملیات کربلا 4 تمام ملاحظات رعایت شده بود و حتی چند روز قبل از عملیات تدابیری برای سرگرم کردن دشمن در جبهه غرب نیز تدارک دیده شده بود اما منطقه مینو تا شرق بصره منطقه‌ای دست نخورده و با استحکامات قوی دشمن بود.

باطنی درباره‌ این عملیات افزود: تانک‌ها و نیروهای زیادی از دشمن در این عملیات از بین رفت و یک عملیات موفقیت‌آمیز بود که متاسفانه مناطق گرفته شده تثبیت نشد.

در ادامه این مراسم نماهنگ از «هبوط تا عروج» که گلچینی از تصاویر تشییع شهدای غواص در شهر اصفهان بود به نمایش درآمد و در پایان مراسم لوح فشرده این نماهنگ به مدعوین اهدا شد.

در این مراسم همچنین یکی از اسرا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به روی صحنه آمد و در مصاحبه‌ای جالب از خاطرات متفاوتش از جنگ و دوران اسارتش گفت.

همچنین از اثر استاد میثم نیلی استاد دانشگاه هنر اصفهان با نام مزد شهادت رونمایی و از این هنرمند برجسته کشور تقدیر به‌ عمل آمد.

در پایان این مراسم نیز از عکاسان برگزیده تقدیر به عمل آمد و آثار برگزیده در نمایشگاهی در حاشیه این برنامه در سالن سوره افتتاح و به نمایش گذاشته شد.

13941002000900_PhotoL 13941002000901_PhotoL 13941002000902_PhotoL

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.