سرویس: دسته‌بندی نشده 10:12 - پنجشنبه 03 دی 1394

رئیس مرکز بهداشت اصفهان:

وضعیت شیوع آنفلوآنزا در اصفهان شرایط مطلوبی دارد

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان درخصوص میزان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان اصفهان گفت:و ضعیت شیوع این بیماری در استان اصفهان شرایط مطلوبی دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر غلامحسین صدری رئیس مرکز بهداشت استان در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: وضعیت شیوع این بیماری در استان اصفهان شرایط مطلوبی دارد و شیوع بیماری در استان اصفهان نسبت به دیگر استانهای کشور بهتر است.
صدری گفت : تاکنون برنامه ریزی های انجام شده برای کنترل این بیماری در استان اصفهان به خوبی پیش رفته است و وضعیت بحرانی نداریم.
وی ادامه داد: حوزه های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های استان اصفهان در آمادگی کامل برای مواجه با این بیماری قرار دارند. و وضعیت استان اصفهان در حد استانداردهای بین المللی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون روند این بیماری در استان از روز 11 آذر ماه امسال که در اوج خود بود، رو به کاهش است.
صدری در ادامه عنوان کرد: تنها مرجع اعلام مبتلایان به بیماری وزارت بهداشت است. وی همچنین افزود: اخبار مبتلایان و مرگ و میر این بیماری تنها جامعه را حساس کرده و عواقب نامطلوبی بهمراه خواهد داشت.
صدری مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را شست و شوی مکرر دست با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال به هنگام عطسه و سرفه و استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت: تب بالای ناگهانی، بدن درد شدید، سرفه و گلو درد و دلدرد از جمله نشانه های اصلی این بیماری است و مردم در صورت مشاهده در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.
وی با اشاره به راههای پیشگیری از این بیماری اضافه کرد: ممکن است این اپیدمی دوباره با نزدیک شدن به فروردین سال آینده تکرار شود، از این رو زدن واکسن مانعی ندارد.
وی به زنان باردار توصیه کرد که در این زمینه بسیار مراقبت باشند چراکه زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند و افزود: زنان باردار در صورت مشاهده نشانه های این بیماری سریع به پزشک مراجه کنند.
وی همچنین درباره شپش در مدارس توضیح داد: اقدامات خوبی در این زمینه شده و با غربالگری و درمان های انجام شده ، این موضوع فروکش کرده است.
منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.