اصفهان شرق

مدافعان حرم از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند/خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم وظیفه ماست

کدخبر: 86121
1394/10/02 در ساعت 15:05

به گزارش اصفهان شرق؛ سید علی قریشی با اشاره به ارائه خدمات به خانواده‌های شهدای مدافع حرم در اصفهان اظهارکرد: بر اساس روال قبلی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران که به کلیه جامعه ایثارگران خدمت‌رسانی صورت می‌گرفت این خانواده‌ها نیز مستثنی نیستند و به همان شکل خدمات می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدایی که در کشور سوریه به شهادت می‌رسند هیچ تفاوتی با دیگر شهدا ندارند، افزود: این شهدا که از طریق کشورمان اعزام شده‌اند همچون شهدای دفاع مقدس هستند و به همان شکل به خانواده‌هایشان خدمات داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهدای مدافع حرم ابتدا پس از مراسم تشییع و بزرگداشت در گلستان و گلزار شهدای شهرستان‌های مختلف استان دفن می‌شوند و سپس خانواده‌های آنها اعم از پدر، مادر، همسر و فرزند تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میان خانواده‌های شهدا هیچ تبعیضی قائل نیست و همه آنها اعم از شهدای رزمنده تا شهدای سردار به عنوان یک شهید تلقی شده و خانواده‌های آنها به صورت یکنواخت از خدمات و امکانات فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

قریشی تاکید کرد: برای پدر، مادر و همسر این شهدا کارت ایثارگری صادر خواهد شد که این عزیزان با استفاده و ارائه این کارت می‌توانند از مزایا و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

وی ادامه داد: نخستین یادواره باشکوه شهدای مدافع حرم با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه علمیه، دفتر امام جمعه، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و مردم در اصفهان برگزار شد؛ کار رزمندگانی که در حال حاضر از نظام جمهوری اسلامی به صورت مستشاری دفاع می‌کنند برای ما ارزشمند است و باید به آنان افتخار کرد چراکه اقدام آنها دفاع از ارزش‌های والای اسلام است.

منبع:فارس