سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - چهارشنبه 02 دی 1394

اصفهانی‌ها با محمد رسول الله (ص) خداحافظی می‌کنند؛

آخرین اکران محمد رسول‌الله (ص) در اصفهان

آخرین اثر مجید مجیدی، محمد رسول الله (ص) که از شهریورماه مهمان اصفهانی‌ها بود پس از حدود سه‌ماه از فرداشب دیگر در اصفهان پخش نخواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد رسول الله (ص) یکی از فاخرترین تولیدات سینمای ایران از شهریورماه مهمان اصفهانی‌ها در شهر فرهنگ و هنر بود که در ابتدا همزمان در دو سینما به پرده‌ای نقره‌ای کشیده شد.

محمد رسول الله (ص) فیلمی است با ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی حضرت محمد (ص) را روایت می‌کند؛ این فیلم در سی‌و‌سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1393 برای اولین بار اکران شد و اکران سراسری آن از پنجم شهریور 1394 در ایران آغاز شد.

فیلم‌برداری این مجموعه در سال 1389 توسط ویتوریو استورارو فیلمبردار مطرح ایتالیایی که سه جایزه اسکار را گرفته است و به عنوان فیلمبردار با همراهی حمید خضوعی ابیانه شروع شد.

در آبان‌ماه 91 بود که مقام معظم رهبری نیز برای اولین‌بار مراحل تولید یک پروژه سینمایی که همان محمد رسول الله (ص) باشد را از نزدیک بازدید کردند؛ در این دیدار که نزدیک به 6 ساعت به طول انجامید ایشان با برخی از عوامل آن به گفت‌وگو پرداختند و در پایان قسمتی از این فیلم با حضور رهبر انقلاب فیلمبرداری شد.

محمد رسول الله (ص) که یکی از فاخرترین تولیدات سینمای ایران محسوب می‌شود تاریخ و دوران کودکی پیامبر اسلام را با نگاهی جدید و امروزی به مخاطب عرضه می‌کند که موافقان و مخالفان زیادی داشته است.

متاسفانه این فیلم که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره اسکار سال 2016 میلادی اعلام شده بود به فهرست نهایی جایزه اسکار راه نیافت.

فیلم محمد رسول الله (ص) که از شهریور ماه به اصفهان آمده بود، ابتدا در دو سینما سپاهان و ساحل به طور همزمان پخش می‌شد اما در ادامه سینما ساحل تنها میزبان این فیلم بود.

پس از قریب به سه ماه از اکران این فیلم، چهارشنبه شب این مجموعه برای آخرین‌بار بر روی پرده نقره‌ای سینما ساحل اصفهان به نمایش در خواهد آمد.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.