سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - چهارشنبه 02 دی 1394

دادستان اصفهان:

هر طرحی در زمینه برداشت از زاینده‌رود باید بر اساس قانون صورت گیرد

دادستان اصفهان گفت: اجرای هر طرحی در زمینه برداشت از زاینده‌رود باید براساس قانون صورت گیرد و دستگاه‌های متولی باید هرطور شده، اجرای قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن رحیمی با اشاره به شایعه اجرای دوباره طرح جدید انتقال آب از زاینده‌رود به شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک و عدم برخورد با این موضوع اظهار داشت: مقام مسئول اجرای این طرح باید در این زمینه صحبت کند و مراجع اجرای پروژه که این پروژه متعلق به آنهاست، باید در این زمینه صحبت کند.

وی درباره اینکه آیا برخورد با اجرای این طرح‌های غیر قانونی از سوی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: از نظر قانونی، مقام قضایی به موضوعات رسیدگی می‌کند و وظیفه آن دستور برخورد با این موضوعات نیست.

دادستان اصفهان درباره برخورد با برداشت‌ها و اضافه برداشت‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود بیان کرد: این بحث‌ها از مسائل جزایی است و آبرسی، آبرسانی و موارد دیگر باید به دقت بررسی شود. تا زمانی که جرمی واقع نشود، ارتباطی به دستگاه قضایی ندارد و تنها در بحث پیشگیری، به دستگاه قضایی ارتباط پیدا می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر پیشگیری تعریف خاص خود را داشته و اقدامات متولی لازم خود را دارد و سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید پیگیر باشند.

رحیمی در پاسخ به اینکه در صورت اجرای طرح تکمیل آبرسان به نائین و خور و بیابانک، آیا برخورد با آنها صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: کشاورزان نباید خود با این موضوع برخورد کنند و این موضوعِ صحیحی نیست. باید در این زمینه به قانون رجوع شود و مشاهده شود که قانون در این زمینه چه مواردی را مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: در هر شرایطی باید قانون مد نظر قرار گیرد و متولیان امر باید در این زمینه اجرای قانون را به عنوان وظیفه اصلی خود در دستور کار قرار دهند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.