سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:07 - چهارشنبه 02 دی 1394

روایت آخرین دیدار شیخ زکزاکی با رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری‌نژاد به ارائه جزئیاتی از آخرین دیدار شیخ زکزاکی را رهبر معظم انقلاب پرداخت. مقام معظم رهبری در این دیدار، شیخ را «ابوالشهدا» خطاب کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر، با اشاره به دیدار اعضای ستاد برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق با مقام معظم رهبری، به ارائه جزئیات بیشتری از این جلسه پرداخت و گفت: این جلسه حدود دو ماه پیش (94/7/13) برگزار شد. در آن روز سه گروه بودند که با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که یکی از این گروه‌ها اعضای ستاد کنگره شعر حوزه(اشراق) بودند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار سخنانی را خطاب به اعضای کنگره فرمودند که در آنجا نکاتی درباره اهمیت شعر در نظر علما، وظیفه شاعران طلبه در قبال شعر و … مطرح شده بود که این سخنان در قالب پیامی در روز اختتامیه کنگره منتشر شد. بعد در این جلسه شعرخوانی توسط من، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و خانم گرجی انجام شد.

این شاعر به بیان جزئیات بیشتری از این دیدار پرداخت و یادآور شد: از دیگر گروه‌هایی که در آن روز حضور داشتند، گروهی از جانب برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا بودند که شیخ زکزاکی در این جمع حضور داشت و به دعوت از این گروه آنجا حاضر بود. ایشان با فاصله دو صندلی از من نشسته بود. رهبر معظم انقلاب زمانی که وارد این جلسه شدند، با شعف به سمت شیخ رفتند و شیخ زکزاکی را «ابوالشهدا» خطاب کردند.

انصاری‌نژاد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که این جلسه، جلسه شهادت است؛ چون در این جلسه شیخ زکزاکی حضور دارد که دو پسرش را تکفیری‌ها به شهادت رسانده‌اند.

به گفته وی؛ شهید همدانی، زکریان اخلاقی، جواد شرافت، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی و حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم از جمله حاضران در این جلسه بودند.

انصاری‌نژاد همچنین سروده‌ای را درباره نقش شهید زکزاکی در قبال هدایت مردم نیجریه و مقاومت او – با الهام گرفتن از سخنان مقام معظم رهبری از جلسه مذکور- سرود که با این ابیات آغاز می‌شود:

یک صندلی اگرچه جلوتر نشسته بود
در چشم من چو کوه برابر نشسته بود

نهج‌البلاغه بود به چشمش ورق ورق
در شرح خطبه چشم به منبر نشسته بود

تا پیر ما ابوالشهدایش خطاب کرد
دیدم چو باغ لاله معطر نشسته بود…

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.