سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:02 - سه شنبه 01 دی 1394

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان؛

نخستین نشست کتابخوان در شرق اصفهان به میزبانی هرند برگزار شد

مسئول کتابخانه شهر هرند از برگزاری اولین نشست کتاب‌خوان در شرق اصفهان با حضور مسئولان و کتابخوانان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی امینی هرندی هدف از تشکیل نشست کتابخوان را تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده عنوان کرد و گفت: روز گذشته سال همایش کتاب‌خانه شهر هرند میزبان اولین نشست کتاب‌خوان در سطح شرق استان اصفهان بود.

وی افزود: این نشست با حضور بهروز صادقی مدیرکل کتاب‌خانه های استان اصفهان، رحمت الله ترابی بخش‌دار منطقه جلگه، حجت الاسلام مهدی اصل حسینی امام جمعه هرند، مهندس شهبازی شهردار هرند، اعضای شورای شهر، کتاب‌خوانان و کتاب‌داران صبح دیروز برگزار شد.

مسئول کتاب‌خانه شهر هرند تصریح کرد: نشست روز گذشته، در سطح استان چهاردهمین و در سطح کشور نشست دویست و بیست و سوم بود.

وی با اشاره به کتاب‌های معرفی شده در این نشست اظهار داشت: بشقاب‌های سفره پشت بام‌مان اثر محسن عباسی، من زنده‌ام اثر معصومه آباد، نامیرا اثر صادق کرمیار سه کتاب از 10 عنوان کتاب معرفی شده در نخستین نشست کتاب‌خوان شهر هرند بود.

طرح کتاب‌خوان یعنی، نقد و بررسی و تشریح کتاب برای دیگران

بهروز صادقی در نخستین نشست کتاب‌خوان در شرق استان به میزبانی هرند ابراز داشت: نشست کتابخوان، فرصت بسیار مغتنمی برای به اشتراک گذاری کتب خوانده شده و معرفی آن به سایر علاقه‌مندان به مطالعه است.

وی افزود: رویکرد کتابخانه‌های استان، جذاب کردن کتاب‌خانه و جذب نوجوانان و جوانان به مطالعه و استفاده از امکانات کتاب‌خانه‌ها به منظور دستیابی به اطلاعات مفید است.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های استان اصفهان در ادامه گفت: طرح کتاب‌خوان یعنی، نقد و بررسی و تشریح آن برای دیگران تا بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن از محتوای آن مطلع شوند؛ این طرح می‌تواند به عنوان یک مشاور و راهنما برای علاقه‌مندان و سایر دوستداران کتاب باشد و می‌توانند از تجارب دیگران بیش‌ترین بهره را ببرند.

تفکر غربی‌ به دنبال از هم پاشیدن نظام استوار خانواده در کشورهای اسلامی است

در این نشست رحمت‌الله ترابی از چهار کتابخانه فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های هرند، اژیه، امامزاده عبدالعزیز و قهی در منطقه فعال هستند و خدمات نسبتاً مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان می‌گذارند.

بخشدار جلگه افزود: ولی انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رود به خصوص در شهر هرند که سه مرکز دانشگاهی آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی، پیام نور و حوزه علمیه امام هادی با نزدیک به یک‌صد و هشتاد دانشجوی طلبه و مجموعاً در این مراکز بیش از 3 هزار دانشجو به تحصیل علوم مختلف مشغول هستند.

سید مهدی اصل حسینی که کتاب بشقاب‌های سفره پشت‌بام مان، خانواده و ماهواره را نقد و بررسی و تشریح می‌کرد از ماهواره و تبعات بد آن در زندگی مسلمانان و به خصوص شیعیان گفت و افزود: در زمانی که در کشورهای غربی، دیدن شبکه‌های ماهواره‌ای مثل داشتن؛ تلفن، آب، برق، گاز و امکانات دیگر توأم با پرداخت بها و پول است، نباید تفکر کرد که بر چه اساسی این تعداد شبکه ماهواره ای فارسی زبان بر روی ماهواره هست بدون اینکه ریالی پول گرفته شود.

امام‌جمعه هرند افزود: آیا حس انسان‌دوستی غربی‌ها گل کرده و خواهان پیشرفت و ترقی ما هستند، آیا برای جامعه ما ناراحت و نگران هستند؛ این‌گونه نیست، تفکر غربی‌ها به دنبال از هم پاشیدن نظام استوار خانواده در کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: به انحطاط کشیدن نسل جوان، رونق و رواج فساد در بین جامعه و به خصوص قشر فرهنگی، دانشجویان اعم از دختر و پسر از اهداف این فرهنگ است که با سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال آن هستند. ملت ایران اسلامی باید مثل همیشه هوشیار و با بصیرت عمل کند و جوانان را از خطری که در کمین آن‌هاست مطلع کنید، مبادا به دام شهوت‌های تبلیغی این‌ها گرفتار شوند.

به گزارش فارس، کتابخانه هرند با 20  هزار کتاب، 700 عضو فعال و روزانه 125 نفر مراجعه کننده، در مرکز شهر هرند در شرق شهر اصفهان واقع شده است.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.