سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - سه شنبه 01 دی 1394

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان:

تضاد انتقال آب به نائین با مصوبات شورای عالی آب؛ وقتی قانون فراموش می‌شود

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: اجرای طرح انتقال آب از زاینده‌رود به نائین کاملاً با مصوبات شورای عالی آب در تضاد است و مسئولان نباید اجازه دهند که این طرح اجرایی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین محمدرضایی با اشاره به شایعه اجرای دوباره طرح آبرسان زاینده‌رود به نائین و خور و بیابانک و مشکلات به‌وجود آمده در این زمینه اظهار داشت: عدم انتقال آب از زاینده‌رود به دیگران، مصوبه شورای عالی آب، شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود و شورای امنیت ملی را دارد و بر اساس این مصوبه، تا زمان تعیین تکلیف حقابه‌داران، حق اینکه آب به شخص دیگری داده شود و برداشت جدید صورت نگیرد، وجود ندارد.

وی افزود: مدتی پیش و حدود 1.5 ماه پیش آب منطقه‌ای در جلسه‌ای، نظر ما را در این زمینه خواست و ما اعلام کردیم که با توجه به مصوبات، این طرح قانونی نیست زیرا در این مصوبات اعلام شده که برداشت جدید آب از زاینده‌رود، بر اساس مصوبات قانون، نباید صورت گیرد.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان بیان کرد: در آن جلسه نتیجه‌ای گرفته نشد و اعلام کردیم که راضی به این کار نبوده و طبق مصوبات این کار نباید انجام گیرد بنابراین بعد از موافقت مسئولان، اجرای این طرح لغو شد. به دلیل اینکه در رأی‌گیری صورت گرفته، رأی گرفته نشد، با استناد به قانون، قرار بر ملغی شدن این طرح انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال کشاورزان شرق اصفهان نسبت به این موضوع حساس هستند و به مسئولان توصیه می‌کنم که در این زمینه توجه لازم را صورت گیرند و اگر این طرح اجرایی شود، اتفاقات بدی صورت می‌گیرد که نباید انجام شود.

محمدرضایی درباره جزئیات این طرح افزود: به گفته مسئولان، این طرح آبرسان خط لوله کمکی آب شرب شهرستان نائین است به قطر نزدیک به یک هزار میلی‌متر، اما سئوال من این است که مگر این شهرستان چقدر جمعیت دارد که لوله‌ای با این قطر از تصفیه‌خانه به این شهرستان منتقل شود؟

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این طرح علاوه بر نائین، به شهرستان‌های خور و بیابانک، طبس و دیگر شهرستان‌ها می‌رود زیرا این لوله حجم قابل توجهی آب را منتقل می‌کند. از سوی دیگر آب منتقل شده به شهرستان نائین در حال حاضر کفایت لازم را برای این شهرستان می‌کند و سئوال من این است که چرا این خط بار دیگر در جریان می‌افتد؟

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.