سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - سه شنبه 01 دی 1394

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام، دروازه‌ای که خطر نفوذ در آن زیاد است/ نقش جدی شیخ زکزاکی در خط مقدم گسترش شیعه

غلامعلی کریمی گفت: اگرچه تحریم‌ها برداشته شود ولی بازهم دولت در مسئله اقتصادی تحت‌فشار است و باید دولتیان به مقوله اقتصاد مقاومتی بپردازند. مسئله نفوذ در پسابرجام بزرگ‌ترین خطری است که اسلام و نظام را تهدید می‌کند و ما باید منافذ و راه‌های نفوذ را شناسایی و آن را ببندیم و جلوگیری کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، شامگاه یکشنبه در نشست بصیرت افزایی با موضوع نفوذ در پسابرجام و کشتار شیعیان نیجریه، استاد گروه معارف دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: اولین راه نفوذ، دشمن را دشمن ندیدن است و این مطابق کلام مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: عده‌ای می‌خواهند چهره دشمن را بزک کنند.
استاد غلامعلی کریمی گفت: دوران برجام تمام و دوران پسابرجام آغازشده است. آقایان دولتی قول دادند مذاکره می‌کنند و تحریم‌های علیه ایران برداشته می‌شود ولی صحبت‌هایی از طرف مسئولین انجام می‌شود، که این مسئله زمان‌بر است، یک سال طول می‌کشد و… که درست نیست و مسئولین مربوطه باید سر حرفشان باقی بمانند.

وی افزود: اگرچه تحریم‌ها برداشته شود ولی بازهم دولت در مسئله اقتصادی تحت‌فشار است و باید دولتیان به مقوله اقتصاد مقاومتی بپردازند. مسئله نفوذ در پسابرجام بزرگ‌ترین خطری است که اسلام و نظام را تهدید می‌کند و ما باید منافذ و راه‌های نفوذ را شناسایی و آن را ببندیم و جلوگیری کنیم.

کریمی با اشاره به این موضوع که مسئله نفوذ بحث امروز نیست و همیشه وجود داشته است و رهبری به آن تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: برجام، دروازه‌ای است که خطر نفوذ در آن زیاد است؛ اتاق فکرهای غرب و آمریکا باظرافت دقیق به بزک کردن چهره آمریکا اقدام کرده‌اند و در بین داخلی‌ها حرف‌هایی مثل: مذاکره چه عیبی دارد؟ مرگ بر آمریکا برای چه ؟ و … را پراکنده کرده‌اند.

این استاد دانشگاه گفت: در پسابرجام، نفوذ فرهنگی و سیاسی بیشترین احتمال را دارد و نفوذ اقتصادی یک ابزار برای نفوذ فرهنگی است. اگر یک ملت دشمنی دشمن را نبیند، نابودی آن حتمی است و باید دقت کافی در این مورد انجام پذیرد و ما با شناخت راه‌های نفوذ و معبرهای آن، نسبت به دفع و رفع آن اقدام کنیم.
وی یکی از وظایف ما شیعیان را حفظ وحدت و هدایت جامعه عنوان کرد و افزود: یک جریانی با عنوان تشیع لندنی به‌جای حفظ وحدت، فقط برائت را مدنظر خود قرار داده است و با توجه به ابزار و رسانه‌هایی که تحت تسلط خود دارد، شیعه و سنی را به جان هم انداخته است، درصورتی‌که شرایط امروزی نیازمند وحدت بین شیعه و سنی در مقابل غرب و تکفیری‌ها است.

کریمی ادامه داد: اگر ما به کلام رهبری و صحبت‌های وحدت‌آفرین ایشان گوش دهیم، می‌توانیم افراد اهل تسنن را به سمت اندیشه شیعه گرایش بدهیم و آن‌ها را شیعه و سرباز امام زمان (عج) بکنیم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آن شخصی که آمد و گفت: آمریکای امروز با آمریکای گذشته متفاوت است! ایشان که فلسفه خوانده‌اند، بیایند و منطقاً بگویند: الآن آمریکا با گذشته چه تفاوتی کرده است و چگونه دشمنی با ما را کنار گذاشته است؟ آمریکا که از حدود ۶۲ سال پیش به ایران ورود داشته است به زدودن تفکرات شیعه،‌ تسلط بر منافع ملی و از بین بردن غیرت ناموسی را پیگیری کرده است.

وی بابیان اینکه دلیل جنگ پیامبر (ص) با ابوسفیان، جنگ امام علی (ع) با معاویه و جنگ امام حسین بایزید چه بود؟ مگر نه اینکه در جلوی ما یزیدیان زمانه و لشکریانش صف‌کشیده‌اند؟ این جنگ‌ها، جنگ حق و باطل بوده است؛ همیشه دو جریان حق و باطل در تمام تاریخ وجود داشته است که یکی برای گسترش و دفاع از ارزش‌های والا قدم برداشته و دیگری برای تخریب آن.

کریمی با اشاره بر اینکه رهبری فرموده‌اند: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر اندیشه و تفکری که علیه اسلام و شیعه قدم برمی‌دارد،‌ افزود: کسانی که می‌گویند برای چه مرگ بر آمریکا می‌گوییم، توسط رهبری به ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: یا جاهل هستند که باید برایشان روشنگری و بصیرت دهی انجام شود، یا عامل دشمن در مراکز علمی هستند و یا بی‌غیرت‌اند.

غلامعلی کریمی
* انتظار می‌رفت بعضی از ارگان‌های دولتی،‌همچون حمایت از فرانسه، در حمایت از شیعیان نیجریه اقدامی می‌کردند
استاد گروه معارف دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: قبل از انقلاب در کشور نیجریه شیعه وجود نداشت، نیمی از آن‌ها مسیحی و نیمی دیگر اهل تسنن بودند. نیجریه یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای آفریقا و پر از ذخایر زیرزمینی است. در این کشور سلطه بیشتر در دست ارتش است و در کل، کشوری کودتا خیز است.

استاد غلامعلی کریمی ادامه داد: در زمان انقلاب، علامه شیخ زکزاکی، امام (ره) را می بیند و شیفته مَنِش و رفتار او می شود و شیعه شده و درس های شیعی را فرامی‌گیرد و به کشورش بازمی‌گردد و به شیعه کردن مردم کشور خود مشغول می‌شود و در حال حاضر تعداد پانزده میلیون شیعه در کشور نیجریه وجود دارد.
وی بابیان اینکه وهابیت بعد از انقلاب تشکیل مدارس وهابی را در سرتاسر جهان انجام داد و در نیجریه هم فعالیت گسترده‌ای داشت، گفت: شیخ زکزاکی با توکل بر خدا و با تکیه‌بر وعده الهی، به تبلیغ شیعه پرداخت و تعداد زیادی را شیعه کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن یک حماقت در آفریقا انجام داد و بوکوحرام را به‌عنوان نماینده وهابیت و غرب که نمادی از تحجر و وحشی‌گری بود در آنجا راه انداخت، در مقابل آن‌ها، شیخ زکزاکی به گسترش تفکرات و اندیشه شیعه پرداخت، به همین سبب به سوژه‌ای برای گروه‌های صهیونیستی و وهابیت شد.شیخ زکزاکی
کریمی اضافه کرد: امسال تصمیم گرفته شد به شیعیان نیجریه ضربه‌ای زده شود، زیرا که در نیجریه یک سازمان، همچون بسیج راه انداخته شد ولی اصلاً دیدگاه جنگ مسلحانه نداشتند، صهیونیست‌ها در راهپیمایی روز قدس بیش از سی‌وپنج نفر از خواص طرفدار شیخ زکزاکی را کشتند که در بین آن‌ها سه تن از فرزندان این شیخ نیز وجود داشت، این اقدام برای این انجام شد تا شیخ زکزاکی را تحت‌فشار قرار دهند، ثانیاً شیعیان را بترسانند و سوم این‌که شیعیان را تحریک به جنگ مسلحانه کنند تا ارتش این کشور آن را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در مراسم اربعین امسال بعد از کربلا و ایران، نیجریه بزرگ‌ترین راهپیمایی در حدود پنج میلیون نفر را راه انداخت؛ شیخ زکزاکی در خط مقدم گسترش شیعه حضور داشت به همین دلیل چند تن از فرزندان و همسر خود را در این راه تقدیم خدا کرد.
وی افزود:  به‌واسطه حرکت شیعیان و اتفاقات اخیر نیجریه، آن‌ها در سطح جهان مطرح و تیتر اول رسانه‌ها شدند و سبب شد در کشورهای مختلف در حمایت از آنان راهپیمایی صورت پذیرد، قطعاً ما شاهد پیشرفت تشیع در جهان به‌صورت گسترده خواهیم بود و خون شهدای شیعیان نیجریه، عامل تحرک و برکت حرکت شیعی در نیجریه و جهان خواهد شد.

نشست بصیرت افزایی با حضور جمعی از مردم منطقه در حسینیه توحید خوراسگان برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.