اصفهان شرق

فرهنگ شناخت معروفات، در پیشگیری از منکرات امری ضروریست

کدخبر: 85997
1394/09/30 در ساعت 14:13

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه نصرآباد با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، پشتوانه قانونی برای احیا و اجرای این دو امر واجب فراهم گردید و به گفته مسئولان از ابتدای سال آتی در قبال اقدامات و برنامه ها حمایت مالی نیز صورت می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ شناخت و تقویت معروف ها را برای اشاعه معروف و پیشگیری از منکرات ضروری دانست و افزود: از جمله معروف ها و ظرفیت های بسیار خوبی که در شهر نصرآباد وجود دارد و می توان با بهره گیری و تقویت آنها فضای معنوی را پر بار تر کرد، می توان به اتحاد و همدلی موجود در سطح شهر و جمع شدن همه مسئولان و مردم در مواقع ضروری و امکان تصمیم گیری و کار روی موضوعات گوناگون و وجود مراکز فعال فرهنگی از جمله ستاد نماز جمعه، کانون های فرهنگی هنری، بسیج، خیریه، مدارس، دارالقرآن و…. یاد کرد.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه برخی فعالیت ها اظهار کرد: پیگیری احداث ساختمان دار القرآن به منظور ساماندهی و تقویت فعالیت های قرآنی، راه اندازی مرکز مشاوره با توجه به داشتن متخصصین بومی در زمینه های مختلف، برگزاری محافل قرآنی و نمایشگاه های فرهنگی اجتماعی در مناسبت های مختلف، بهره گیری از اماکن و فعالیت های ورزشی می تواند نقش موثری در پیشگیری از آسیب ها و توانمندسازی آحاد جامعه در زمینه های دینی و اعتقادی و رشد در زمینه های مورد نیاز داشته باشد.

امام جمعه نصر آباد با یادآوری اجرای دو دوره همایش ویژه زوج های جوان و استقبال خوب اهالی شهر و منطقه و آثار مثبت آن، گفت: با توجه به مشکلاتی که در دوران عقد و پس از آن به وجود می آید و زندگی جوان ها را با چالش روبرو می کند، ضرورت دارد که این همایش ها تداوم یابد تا برخی مشکلاتی که در دوران عقد و در ابتدای زندگی مشترک برای جوان ها پیش می آید ، بر طرف شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نصرآباد با تاکید مجدد بر این که با تقویت معروف ها جلوی منکرات گرفته می شود گفت: از جمله منکراتی که دامنگیر جامعه ما از جمله شهر نصرآباد شده، مشکلاتی است که در برخی مجالس عروسی اتفاق می افتد و لازم است برای جلوگیری از این موارد اقدامات لازم و به صورت کارشناسی شده و با همکاری نیروی انتظامی و بسیج انجام گیرد.

_______________

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای ستاد نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و مقرر شد:

– به مناسبت میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام مراسم جشن و محفل انس با قرآن با محوریت کانون فرهنگی هنری انتظار و همکاری سایر اعضاء برگزار شود.

– از ظرفیت شهدای شهر و شهدای گمنام به نحو مقتضی بهره برداری و با توجه به اعلام آمادگی ارشد نظامی آجا برای برگزاری یادواره شهدا برنامه ریزی و هماهنگی لازم در این زمینه صورت گیرد.

– سومین همایش زوج های جوان با دعوت از کارشناسان خانواده و نیروی انتظامی در روز جمعه 4 آذر ماه در محل نمازخانه دبستان عشایری ارشاد برگزار شود. در این خصوص آسیب ها و تهدید های موجود و پیش روی زوج های جوان شناسایی و به کارشناسان مدعو منتقل تا در این جلسه راهکار های مناسب و مرتبط ارائه شود.