سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:57 - دوشنبه 30 آذر 1394

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

آتش‌نشانی اصفهان بین سه کشور برتر اطفای حریق جهان قرار گرفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانی اصفهان توانست در رقابت با ۱۰ کشور برتر جهان در اطفای حریق رتبه سوم را کسب کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، آتشپاد بهزاد بزرگ‌زاد با اشاره به شرکت سازمان آتش‌نشانی اصفهان در یک مسابقه بین‌المللی در زمینه مهار اطفای حریق اظهار داشت: یک شرکت بین‌المللی آلمانی برگزارکننده این مسابقه بود و بنا بر اعلام این شرکت یک‌هزار گزارش حریق از سراسر دنیا به این مسابقه ارسال شده است.

وی افزود: حادثه آتش‌سوزی شرکت «ارسا گاز»، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حوادث آتش‌سوزی در سطح ملی و بین‌المللی بود که می‌توانست فاجعه بزرگی را در شمال شهر اصفهان رقم بزند اما توسط آتش‌نشانان اصفهان مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: 150 تُن گاز مایع در شرایطی قرار گرفته بود که در صورت انفجار تنها یک مخزن، تمامی مواد منفجر و تا شعاع چندین کیلومتری تمامی شهروندان و بناها تحت تأثیر شعله‌های آتش قرار می‌گرفتند.

وی افزود: فیلم تمامی حادثه‌ها مورد داوری داوران قرار گرفت و از ایران عملکرد آتش‌نشانی اصفهان جزو 10 مورد اطفاء و کنترل برتر انتخاب شد.

بزرگ‌زاد با اشاره به اینکه میزان خطر و هیجان این 10 مورد اطفای حریق برتر جهان به رأی مردمی گذاشته شد، بیان کرد: این امر در داخل کشور در راستای فرهنگ ایمنی بیشتر و مشارکت مردم از سوی رسانه‌های استانی و کشوری بازتاب بسیار خوبی به‌همراه داشت و در نهایت با مشارکت و رأی خوب هم‌وطنان، آتش‌نشانی اصفهان توانست با کسب امتیاز لازم به جمع سه آتش‌نشانی برتر جهان راه‌ پیدا کند.

وی گفت: کشورهای برزیل و ترکیه نیز به‌ترتیب مقام‌های اول و دوم این مسابقه جهانی را کسب کردند و نکته جالب توجه اینجا است که از کشورهایی همچون اتریش، سوئد و کانادا به حادثه ارساگاز اصفهان و عملکرد خوب آتش‌نشانی اصفهان رأی دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه کشور برتر از سوی شرکت آلمانی انتخاب شدند، افزود: فیلم و عکس حریق با دقت ریزبینانه داوران مورد بررسی قرار گرفت و به‌زودی برخی از آتش‌نشانان اصفهان به‌عنوان آتش‌نشانان برتر جهان به کشور آلمان سفر می‌کنند.

وی جهانی شدن ایران در اطفای حریق را بهترین انگیزه برای آتش‌نشان دانست و گفت: اطفای حریق تکنیک و تاکتیک است و این مسابقه ذهنیت آتش‌نشان را تقویت می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.