اصفهان شرق

ثبت‌نام 33 داوطلب در انتخابات مجلس و 6 داوطلب در انتخابات خبرگان اصفهان/ ورود 2 کاندیدای اقلیت های مذهبی به حوزه انتخابیه

کدخبر: 85984
1394/09/30 در ساعت 16:45

به گزارش اصفهان شرق، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که هم چنان روز پنجم خود را سپری می کند. تعداد نامزدهای مجلس شورای اسلامی اصفهان به72 نفر و خبرگان رهبری به 26 نفر تا پایان وقت امروز رسیده است.

فرماندار اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن اشاره به پایان سومین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی گفت: از 33 نفر ثبت نامی در پایان روز سوم ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،4 نفر خانم و 29 نفر مرد تا کنون اعلام آمادگی خود را نسبت به شرکت در این دوره انتخابات به ثبت رساندند.

فضل الله کفیل همچنین اعلام کرد: برای حضور در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این استان نیز 20 نفر در چهار روز نخست ثبت نام کرده اند و امروز 6 نفر دیگر ثبت نام شده است که در مجموع تعداد افراد ثبت نامی به 26 نفر رسیده است.

وی افزود: از این 6 نفر که برای انتخابات پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند، 5 نفر در فرمانداری اصفهان و یک نفر از حوزه تهران برای اصفهان حضور یافتند.

فرماندار اصفهان گفت: تاکنون چهره‌ای شاخص و نمایندگان کنونی شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی نکرده‌اند.

در انتخابات هفتم اسفندماه از شهرستان اصفهان ۵ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۵ نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهار روز قبل آغاز شده و ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دومین روز ثبت نامی را پشت سر گذاشت.