اصفهان شرق

زنان باردار ۹ ماه حمایت غذایی می‌شوند

کدخبر: 85935
1394/09/30 در ساعت 14:32

به گزارش رصد پزشکی اصفهان شرق، فرحناز رافع در نشست خبری هشتمین آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفین برتر جمعیت هلال احمر در سراسر کشور، اظهارداشت: امسال نیز این آیین تجلیل با شعار “داوطلب بشر دوست نیاز جامعه امروز”، با هدف تقدیر از پزشکان، پیراپزشکان، داوطلبان و واقفین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس به دلیل تعدد داوطلبان در سراسر کشور از منتخبین آنان در تهران تقدیر به عمل می‌آید همچنین همایش‌های متعدد شهرستانی برای تقدیر از داوطلبان و واقفین صورت می‌پذیرد.

رافع عنوان کرد: همچنین از ان جی اوهای برتر،کاروان‌های سلامت و خانه‌های داوطلب برتر به همراه واقفینی که پایگاه امداد نجات و یا اقدامات وقفی و هبه دیگری انجام داده‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به پروژه‌های مشترک این سازمان با وزارت بهداشت برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم از ترویج کرامت انسانی و نوع‌دوستی برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی در فعالیت‌های داوطلبانه یاد کرد و افزود: امسال برای پنجمین سال، طرح باران مهربانی را با محوریت امنیت غذایی برای مادران باردار به اجرا در می‌آوریم.

رافع در تشریح طرح باران مهربانی جهت امنیت غذایی مادران باردار گفت: در این طرح بر اساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در جهت فرزند‌آوری و افزایش جمعیت کشور مادران باردار نیازمند طی 9 ماه تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرند که هم اکنون 500 مادر باردار توسط ان جی اوها و مددکاران در سطح کشور شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: هزینه حمایتی هر مادر باردار در طول 9 ماه یک میلیون تومان است که در قالب سبد غذایی ارائه می‌شود. همچنین در زمان زایمان نیز به عنوان هدیه از طرف داوطلبان جمعیت هلال احمر به آنان اهدا می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون 1500 مادر باردار نیازمند برای طرح باران مهربانی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 500 مادر باردار تحت حمایت قرار می‌گیرند. امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم تمام مادران باردار نیازمند را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

رافع در ادامه به رونمایی از باشگاه خدمات الکترونیکی داوطلبان که خدماتی از جمله در حوزه‌های گردشگری و بیمه ارائه خواهد داد اشاره کرد و گفت: عضویت در این باشگاه برای داوطلبان و اعضای هلال احمر امکانپذیر است و درجات طلایی، نقره‌ای و برنزی تعریف می‌شود. بنابراین فقط در طرح برنزی حق عضویت رایگان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از 14 آذر سال 93 تا 14 آذر سال 94، دو میلیون و 800 هزار نفر تحت حمایت‌های مشاوره، بهداشت، آموزش، معیشتی و درمان قرار گرفتند، بیان داشت: در این مدت 180 هزار داوطلب  در این طرح‌ها مشارکت داشتند و آمار داوطلبین ما در سراسر کشور نیز به 717 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در برنامه هشتمین آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفین برتر جمعیت هلال احمر، سفیر صلح این سازمان نیز معرفی می‌شود، خاطر نشان کرد: بر این اساس مردم و خیرین برای مشارکت در طرح‌های حمایتی سازمان داوطلبان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به خانه‌های داوطلب و یا شعب هلال احمر ارائه دهند و یا به شماره حساب 1500000042 نزد بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد، رفاه کارگران و اقتصاد نوین و همچنین از طریق تلفن همراه با گرفتن شماره #5151*733*کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.