سرویس: سیاسی » انتخابات 17:01 - یکشنبه 29 آذر 1394

تا پایان وقت امروز؛

ثبت‌نام 20 داوطلب انتخابات مجلس و ۱۰ داوطلب خبرگان در اصفهان/ ثبت‌نام آیت‌الله طباطبایی‌نژاد و آیت الله مقتدایی

فرماندار اصفهان گفت: در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس و چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به ترتیب 20 و ۱۰ نفر در اصفهان ثبت نام کردند.

به گزارش اصفهان شرق، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که هم چنان روز چهارم خود را سپری می کند به نام نویسی برخی از چهره های شاخص تاکنون همراه شده است.

تعداد نامزدهای مجلس شورای اسلامی اصفهان به 37 نفر و خبرگان رهبری به 20 نفر تا پایان وقت امروز رسیده است.

فرماندار اصفهان روز یک شنبه در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن اشاره به پایان دومین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی گفت: از 20 نفر ثبت نامی در پایان روز دوم ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،3 نفر خانم و 17 نفر مرد تا کنون اعلام آمادگی خود را نسبت به شرکت در این دوره انتخابات به ثبت رساندند.

فضل الله کفیل همچنین اعلام کرد: برای حضور در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این استان نیز 10 نفر در سه روز نخست ثبت نام کرده اند و امروز 10 نفر دیگر ثبت نام شده است که در مجموع تعداد افراد ثبت نامی به 20 نفر رسیده است.

وی افزود: از این ده نفر که برای انتخابات پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند، 9 نفر مرد و یک نفر زن هستند.

وی همچنین به ثبت نام سه نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در پایان روز چهارم ثبت نام، که امروز از حوزه انتخابیه شهرستان قم برای اصفهان، ثبت نام کرده اند، اشاره کرد.

فرماندار اصفهان گفت: تاکنون چهره‌ای شاخص و نمایندگان کنونی شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی نکرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، به گفته منابع آگاه در ثبت نام کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان،  آیت الله مرتضی مقتدایی، آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد و آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان، از حوزه انتخابیه قم ثبت نام کردند. در انتخابات هفتم اسفندماه از شهرستان اصفهان ۵ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۵ نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

**************************

آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر اسبق حوزه های علمیه سراسر کشور و دبیر فعلی شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور است.

وی که از اعضای ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز محسوب می شود، در حال حاضر نیز نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری است.

سید یوسف طباطبائی‌نژاد؛ نماینده مردم اصفهان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بوده و بیش از 13 سال است که نمایندگی ولی‌فقیه در استان اصفهان را بر عهده دارد.

امام جمعه اصفهان پیش از این، عضویت در دیوان عالی کشور، نمایندگی مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و عضویت در کمیسیون اصل 107 و  109 قانون اساسی مجلس خبرگان در دوره اخیر را بر عهده داشته است.

**************************

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.

ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهار روز قبل آغاز شده و ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دومین روز ثبت نامی را پشت سر گذاشت.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “ثبت‌نام 20 داوطلب انتخابات مجلس و ۱۰ داوطلب خبرگان در اصفهان/ ثبت‌نام آیت‌الله طباطبایی‌نژاد و آیت الله مقتدایی”

  1. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    خبر شما در سایت خبری مبارکه نا کار شد

    http://mobarakena.ir/32641

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.