اصفهان شرق

ویزیت رایگان دندانپزشکی دانش آموزان ابتدایی بخش بن رود/ عکس

کدخبر: 85861
1394/09/29 در ساعت 02:57

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، به منظور خدمت رسانی به دانش آموزان منطقه بن رود به همت اداره آموزش و پرورش ورزنه و همکاری و پیگیرهای خوب دهیاری و شورای اسلامی روستای اشکهران بخش بن رود، گروه دندانپزشکی جامعه نگر با حدود 35 نفر پرسنل با حضور در ورزنه به ارائه خدماتی همچون فلوراید تراپی، شیارپوش، ترمیم و کشیدن دندان پرداختند.

این خدمات با اولویت دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت به آنان ارائه شد.

IMG_5344
حیدری، ریاست اداره آموزش و پرورش منطقه، از حضور این گروه و خدمات رسانی آنان به منطقه محروم بن رود تشکر کرده و خواستار حضور بیشتر این گروه در منطقه و درمان دانش آموزان دیگر روستایی شد.

دکتر فرزانه خو متخصص دندان، دانشکده دندانپزشکی اصفهان تاکید کرد: ورزنه جزء مناطق ویژه ای است که طی این چند سال تیم جامعه نگر در ان حضور یافته و به لطف خدا توانسته است خدمات مطلوبی را ارائه کند.

لازم به ذکر است که در این مدت دو روز تعداد230  نفر از دانش آموزان منطقه رایگان مورد معاینه و درمان قرار گرفتند.

IMG_5322

گفتنی است، سال قبل نیز اکیپ دندانپزشکی جامعه نگر دانشکده دندانپزشکی اصفهان با تعداد۲۵پرسنل و۱۵تخت دندانپزشکی تعدا ۱۳۰نفر از دانش آموزان ابتدایی روستاهای بخش بن رود را ویزیت کردند. همچنین تعداد۱۲۰نفر از دانش آموزان ابتدایی شهر ورزنه نیز به همت این عزیزان ویزیت شدند.

دکتر فرزانه خو با اشاره به اینکه این طرح فقط در استان اصفهان انجام می شود اظهار کرد: دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در قالب درسی به نام سلامت دهان و دندان جامعه نگر و حضور در مناطق محروم علاوه بر ارائه عملی کار خود به استاد، خدمتی انسان دوستانه را به مردم مناطق محروم خواهند داشت.

وی از پتانسیل بالای این تیم خبر داد و گفت: بیشتر هدفی که در این کار دنبال می شود اقدامات پیشگیرانه و آموزش صحیح مسواک زدن بود.

فرزانه خو با اشاره به این مورد که متاسفانه مشاهده آسیب در دندان دانش آموزان به مراتب بالا بود، خاطرنشان کرد: آموزش صحیح می تواند در جلوگیری از پوسیدگی مفید باشد و امیدواریم این کار مورد پذیرش خداوند واقع شود.