سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 02:35 - یکشنبه 29 آذر 1394

کارگزار بیمه کشاورزان جرقویه علیا خبر داد:

استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی در شهرهای زیر 20 هزار نفر

احمدی گفت: افرادی که در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان بیمه می شوند، دیگر لزومی به ثبت نامشان در سازمان بیمه اجتماعی نیست.

مسئول و کارگزار بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر بخش جرقویه علیا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در این خصوص گفت: در بخش جرقویه همه ی افراد می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند و دیگر لازم نیست بیمه سازمان تامین اجتماعی شوند.

محمد علی احمدی در ادامه به مزیت های این بیمه اشاره کرد و افزود: این بیمه شامل مستمری پیری، ازکارافتادگی و بازماندگان است و هر کس بنا به شرایط زندگی از آن به نحو احسن استفاده لازم را خواهد برد.

وی به مبنای پرداخت حق بیمه اشاره و تصریح کرد: مبنای پرداخت حق بیمه سطح در آمدی انتخاب شده توسط متقاضی می باشد و سطح درآمدی اختیاریست به نحوی که هر ساله، هشت سطح درآمدی به بیمه شده معرف میشود و دو برابر حق بیمه پرداختی توسط افراد را دولت پرداخت می کند.

کارگزار بیمه بخش جرقویه علیا در ادامه شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را این چنین گفت: هر فرد برای عضویت باید حداقل 18 سال داشته باشد و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه و حق بیمه در صندوق 15 در صد است که 10 درصد آن را دولت تامین می کند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا هم می توانند بیمه اجتماعی شوند و در این خصوص مشاوره های کافی حین ثبت نام انجام می شود.

وی از کلیه افراد که شرایط ذکر شده را دارند خواست جهت عضویت یا آگاهی از این موضوع به بخشداری حسن آباد مراجعه کنند یا با شماره تلفن 46532131 تماس حاصل کنند.

لازم به ذکر است، تعاریف استفاده از بیمه به شرح ذیل است:

مستمری پبیری:

هر مرد و زنی که شرط سنی و سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد می تواند از مزایای مستمری پیری بهره مند گردد.

مستمری از کار افتادگی:
چنانچه هر فرد در اثر حادثه یا بیماری توسط کمسیونهای پزشکی از کار افتادگی کلی تلقی شود طبق قوانین مربوطه می تواند تا آخر عمر خود از مزایای مستمری از کارافتادگی استفاده کند.

مستمری فوت( بازماندگان):
افراد تحت تکفل بیمه شده ای که فوت نماید با داشتن شرایط لازم مشمول مستمری بازماندگان خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.