اصفهان شرق

مصرف نوشابه موجب بی قراری و نامنظمی ضربان قلب می‌شود

کدخبر: 85849
1394/09/29 در ساعت 14:18

به گزارش اصفهان شرق، محمد دریایی درباره ضررهای نوشابه و برخی مواد غذایی اظهار داشت: روغن زیتون بهترین روغن برای طبخ غذا است.

به گفته این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی مصرف بیش از حد روغن‌های مایع کلسترول خون را افزایش می‌دهد و موجب انسداد عروق قلبی، چربی خون بالا و کبد چرب می‌شود.

وی عنوان کرد: برای براق شدن خیار گلخانه‌ای به آن روغن‌های صنعتی مانند پارافین می‌مالند و خیار گلخانه‌ای به دلیل ندیدن نور خورشید برای مصرف مناسب نیست.

دریایی ادامه داد: موز به جای اینکه در هوای گرم جنوب به عمل آید در گلخانه‌های شهرهای شمالی، آن هم توسط کاربیت در چند ساعت به طور انبوه به عمل می‌آید که مصرف این نوع موز موجب غلظت خون می‌شود.

وی عنوان کرد: در اکثر کارخانه‌های تولید کنندۀ آبلیمو به روش صنعتی، حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی‌شود و آبلیموی صنعتی از آب کاه به علاوه برخی اسانس‌ها و جوهر لیمو تولید می‌شود که همین امر موجب ته‌نشین نشدن محتوای آبلیمو است.

این مشاور طب سنتی بیان کرد: مصرف کره گیاهی موجب تشکیل پلاک آتروم در عروق کرونر قلب و بیماری‌های ایسکمیک قلبی می‌شود.

دریایی یادآور شد: مصرف نوشابه‌ها موجب آسیب دیدگی سلول‌های کبدی، بی قراری و نامنظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می‌شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: گاز CO2 موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می‌شود. فسفر و اسید فسفریک آن رقیب کلسیم سطح استخوان بوده و موجب نرمی استخوان می‌شود. یک عدد نوشابه به اندازه 6 بشقاب برنج چاق کننده است و ضرر شربت‌های کارخانه‌ای کمتر از نوشابه نیست.