اصفهان شرق

نمایندگان مجلس پیگیر مسئله حق آبه کشاورزان باشند

کدخبر: 85779
1394/09/26 در ساعت 14:40

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه ضمن توصیه مردم به تقوای الهی درادامه سلسله مباحث حقوق فرزندان بر والدین گفت: خداوند می فرمایدو(نادی نوح ابنه وکان فی معزل یابنی ارکب معنا ولاتکن مع الکافرین)نوح فرزندش را مورد خطاب قرار داد و گفت فرزندم با ما سوار بر کشتی شو و با کافران مباش این آیه یکی از آیاتی است که دو حق از حقوق فرزندان را تبیین می کند.
اولین حقوقی که از این آیه استفاده می شود این است که والدین بر اعتقادات دینی فرزند نظارت داشته باشند و اجازه همنشینی با کفار را به فرزندانشان ندهند.

ایشان با اشاره به اهمیت دوست و رفیق مناسب در اسلام و با اشاره به آیه مذکور اظهار کرد: دومین حقوقی که از این آیه شریفه استفاده می شود این است که والدین باید در انتخاب دوست به فرزندان کمک کنند چرا که دوست تاثیر فوق العاده ای در شکل گیری شخصیت انسان ها دارد تا جائیکه دوست ناباب سبب انحراف پسر نوح گردید.

شامحمدی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم اشاره کرده و افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند همنشین خوب بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از رفیق بداست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مشترک درسخن پیامبر اکرم وحضرت نوح این است که هر دو فرزندشان رابا پسر عزیزم مورد خطاب قرارمی دهند که این خود درسی برای والدین است در جهت تربیت صحیح است.

حجت الاسلام شامحمدی درخطبه دوم بااشاره به شهادت آیت الله مفتح وآیت الله فلسفی افزود: این دو عالم مجاهد و خستگی ناپذیر از یاران وفادار حضرت امام رحمه الله علیه بودند و لحظه ای تزلزل پیدا نکردند.

وی با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه به دست گروه تروریستی بوکوحرام ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و ضدانسانی گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی از مریدان و علاقه مندان حضرت امام بود که رهبری بیش ازده میلیون شیعه نیجریه ای رابه عهده داشت که چهار فرزندخود را در راه خدا تقدیم کردند.

امام جمعه ورزنه در خصوص شروع تحرکات انتخاباتی خاطرنشان کرد: ما از مسئولین محترم دولتی که خود مجری برگزاری انتخابات هستند انتظار داریم از موقعیت خود استفاده ابزاری نکرده و له یاعلیه احزاب سخن نگویند.

شامحمدی در خصوص مطالبات کشاورزان محترم از دولت افزود: ما از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم پیگیر مسئله حق آبه کشاورزان باشند.
درپایان نمازگزاران شهرورزنه پس ازاقامه نماز جمعه در حمایت از شیعیان نیجریه با سردادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات اخیر علیه شیعیان نیجریه را محکوم کردند.