اصفهان شرق

آغاز انتقام دشمن از شیعیان به خاطر اجتماع اربعین

کدخبر: 85777
1394/09/27 در ساعت 15:35

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ، امام جمعه نصرآباد ، در آخرین جمعه پاییز سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی ؛ در خطبه اول نماز جمعه ، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری و ترک گناه و معصیت ؛ به این فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام درباره نقش تقوا در نترسیدن و وحشت نداشتن در هر موقعیتی اشاره کرد؛ که فرموده اند:« با تقوا باش ، چرا که اگر با تقوا باشی ، هر کجا که باشی ، وحشت وجود تو را نخواهد گرفت.»

عامل تیرگی رابطه با خالق و مخلوق
وی در ادامه در رابطه با بررسی عوامل تیرگی روابط و دوری دلها از یکدیگر ؛ از حقد و کینه به عنوان یکی دیگر از عوامل این موضوع یاد کرد و افزود: کینه از آثار و نتایج خشم وغضب است، که تعادل رفتاری شخص را به هم زده، و روحیه انتقام گیری را افزایش می دهد، و فرد به علت ناتوانی در انتقام گیری دشمنی مومنان را در دل پنهان می کند و وجود این صفت ناشایست در انسان باعث تیرگی رابطه انسان با خالق و مخلوق و در نتیجه بی نصیب ماندن از بهشت و نعمت های الهی در قیامت می گردد.

آثار شوم کینه
نامبرده با استناد به آیات قرآن کریم و فرمایشات بزرگان دین درباره دیگر آثارحقد و کینه گفت: از بین رفتن ابهت ، جایگاه و شخصیت انسان نزد خود و دیگران ، مشغول شدن دل و فکر انسان و کمرنگ شدن حسنات و کارهای نیک فرد در دید خودش و دیگران از جمله آثار و تبعات وجود کینه در دل انسان است.

بهترین مردم نزد خدا
امام جمعه نصرآباد خطبه دوم را نیز با سفارش خود و نمازگزاران به تقوا و پرهیزکاری آغاز نمود، و با استناد به حدیثی از امام المتقین حضرت امام علی علیه السلام افزود: بهترین مردم کسی است که خدا ترس ترین افراد و با تقواترین مردم باشد.

گشاده رویی با مومن ، مدارا با مخالف
خطیب مذکور در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ؛ به بیان این حدیث شرذیف و نورانی از وجود نازنین آن امام همام پرداخت که فرموده اند: « با مردم ” چه مومن ، چه مخالف ” با نیکی سخن بگویید ، اگر مومن است با گشاده رویی، و اگر مخالف است با مدارا؛ برای این که آنها را به ایمان و بندگی خدا جذب کنید.»

تقارن سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت با شب یلدا
نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه و تقارن آن با شب یلدا موضوع دیگری بود، که خطیب نماز جمعه نصرآباد در این زمینه گفت: با توجه به این که در این دو مناسبت جشن هایی گرفته می شود ، باید دقت کنیم که جشن و خوشحالی دستور پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است ، البته آن چه مهم است این است که شادی های ما به حرام و گناه مخلوط نشود.چه در مراسم هایی که به مناسبت آغاز امامت حضرت گرفته می شود ،که باید مواظب باشیم اتحاد شیعه و سنی تحت الشعاع قرار نگیرد و در مسیر تحقق خواسته امریکا و انگلیس که اختلاف افکنی است ، حرکت نکنیم. همچنین در مراسم شب یلدا همه جوانب رعایت شود.

خیانت به اسلام در لباس دین
نامبرده با اشاره به 27 آذر ، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و نام گذاری این روز بعه نام وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: آنچه که اینجا لازم است خدمتتان عرض کنم این است که دشمنان درصدند دو مغز مادی و معنوی جامعه که حوزه و دانشگاه است ، را در مقابل هم قرار دهند ، لذا درصدد نفوذ به دانشگاه با هدف خارج کردن آن از فضای علمی و نفوذ در حوزه برای گزینش مهره هایی که به دردشان می خورد هستند تا حرف انگلیس ، امریکا و اسرائیل را از زبان انسان های به ظاهر متدین بیان کنند، و جامعه را به دست اینها به نابودی و تبهاهی بکشانند ، که تاریخ اسلام پر است از خیانت های افرادی که در لباس دین به دین خیانت ضربه زده اند.

نحوه تعامل حوزه و دانشگاه
وی در این خصوص افزود: دشمن دارد القا می کند که دنیای مردم و تامین نیازهای مادی آنها ربطی به دین و ایمانشان ندارد و به همین خاطر بین حوزه و دانشگاه فاصله می اندازد؛ بنابر این بایدطلبه ها معارف دین را به روز و در درون دانشگاه ترویج کنند، و دانشجویان هم باید در پی معارف حوزه باشند، و از برکات حوزه و دستورات دین که از طرف حوزه ترویج می شود، بهره ببرند، تا علمشان نافع و اثر گذار باشد. ان شاء الله همان طور که تا کنون نقشه های دشمنان برای به هم زدن این فضا نقش بر آب شده ، مردم اجازه حضور به دشمن در این دو مرکز نخواهند داد.

معرفی ریشه خشونت و افراطی گری در دنیای امروز
فرهنگ سپس به روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی اشاره کرد، و با بیان این که ریشه این معضل جهانی فرهنگ غرب است؛ گفت: فرهنگ غرب خشونت ، گناه و معصیت را ترویج می کند. هر جا فرهنگ غرب رفت، همراه آن خشونت هم می رود، خشونت و افراطی گری دست پرورده امریکاست. اگر گروه های تروریستی تشکیل شد ، اگر الان داعش دارد خشونت می کند، سازمان های جاسوسی امریکا و انگلیس و اسرائیل اینها را با فرهنگ خودشان تربیت کرده اند ، و به جامعه جهانی القا می کنند که خشونت توسط مسلمانها ایجاد می شود؛ که این خطر بزرگی است ؛ و هر جا علم مبارزه با تروریسم بالا رفت ، و امریکا و کسانی که دستشان به جنایت آلوده است ، دست اندر کار آن هستند، شک نکنید که اینها نقشه شان عوض شده و می خواهند از طریق دیگر کار کنند.

دو نمونه از عجایب روزگار
دعوت امریکا از کشورها برای حل بحران سوریه موضوع مکمل این بحث بود که امام جمعه نصرآباد در این زمینه گفت: این از عجایب روز گار است که امریکا که خودش داعش را درست کرد و به جان مردم سوریه انداخت ، الان شده رئیس گروهی که می خواهند بحران سوریه را حل کنند؛ و عجیب تر و مضحک تر این که عربستانی که چندین هزار تن از حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشید ، و هنوز دارد در منطقه جنایت می کند ، و گروه های تروریستی را خط دهی و تقویت می کند؛ در روزهای اخیر ائتلاف جدیدی با 43 کشور به عنوان ائتلاف ضد تروریسم تشکیل داده است . البته عراق و سوریه چون اهداف این ائتلاف را می دانند ، عضویت در آن را قبول نکردند؛ زیرا هدف عربستان از این اقدام مضحک رو پوش گذاشتن روی جنایاتش و ترمیم آبروی از دست رفته اش می باشد؛ که البته امروزه همه می دانند این نقشه ها جایگاهی ندارد.

آغاز انتقام دشمن از شیعیان به خاطر اجتماع اربعین
فرهنگ در ادامه از کشتار شیعیان در نیجریه به عنوان یکی از جنایات برنامه ریزی شده توسط امریکا ، اسرائیل و انگلیس و حامیان منطقه ای آنها یاد کرد و با تشریح بافت جمعیتی این کشور ؛ گفت : در این جنایت بیش از 500 نفر از شیعیبان نیجریه به خاک و خون کشیده شدند ، که مصیبت دردناکی بود.

وی در این رابطه افزود: در حالی که قبل از انقلاب اسلامی تعداد شیعیان این کشور انگشت شمار بود ، اما در پی دیدار علامه شیخ ابراهیم زکزاکی ، که اهل تسنن بود، با امام خمینیی (ره) و قرار گرفتن تحت تاثیر اخلاق و مرام امام (ره) و گرویدن به تشیع و بازگشت به نیجریه و تبلیغ تشیع ، جمعیت مسلمانا بویژه اهل تشیع در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرد، و در راهپیمایی روز قدئس سال قبل سه فرزند رهبر شیعیان به شهادت رسیدند؛ و امسال هم دشمنان که چشم دیدن اجتماع ده ها میلیونی اربعین را نداشتند ، انتقام گیری از شیعیان را از نیجریه شروع کردند، و اسف بار تر آن که مدعیان حقوق بشری هنگام وقوع فجایع گزینشی عمل می کنند، و با کشته شدن 150 نفر در فرانسه در پی حمله تروریستی ، روسای جمهور همه کشورها شتاب زده همان روز پیام تسلست دادند و عده در برخی کشورها شمع روشن کردند و نگران شدند ، اما وقتی در نیجریه این اتفاق افتاد ، سکوت مرگ باری بر رسانه ها حاکم شد و عربستان هم به جای محکومیت این خون ریزی و کشتار را تایید کرد و از طرفی می آید ائتلاف ضد تروریسم راه اندازی می کند. اینها در جهان امروز مایه شرم و تاسف است.

دعوت به راهپیمایی و تقدیر از دلاورمردان ارتش
وی در پایان ضمن دعوت از نمازگزاران برای شرکت در راهپیمایی محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه ؛ از حضور سرهنگ فرجی و سرهنگ بابایی از مسوولان محترم ارشد نظامی آجا در مراسم نماز جمعه نصرآباد قدردانی کرد.