سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 22:10 - شنبه 28 آذر 1394

با شدت گرفتن پدیده وارونگی دما؛

آلودگی هوا دانش آموزان اصفهانی را خانه نشین کرد/ تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی کلیه بخش های شرق اصفهان

پایداری و شدت آلودگی هوا مدارس ابتدایی و مهد های کودک بخش های جلگه، جرقویه علیا و سفلی، بن رود و کوهپایه را تعطیل کرد.

به گزارش اصفهان شرق، با توجه به استمرار آلودگی هوا در دو روز گذشته و پایداری هوا مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای اعلام کرد فردا یکشنبه تمامی مهد های کودک و پیش دبستانی هاو دانش آموزان دبستان در شهرستان های اصفهان اعم از جرقویه علیا، سفلی، بن رود، کوهپایه و جلگه، برخوار، شاهین شهر و میمه، کاشان، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه تعطیل هستند.

گفتنی است در چند روز گذشته با توجه به پایداری هوا شدت آلودگی در شهرهای مختلف به ویژه مناطق صنعتی استان اصفهان از حد هشدار گذشت و بر این اساس کمیته سنجش آلودگی هوا تصمیم گرفت مدارس اصفهان و چند شهرستان دیگر در مقطع ابتدایی فردا یکشنبه ۲۹ آذر تعطیل شود. گفتنی است، تعدا شهرها تا لحظه درج این خبر نه شهر اعلام شده و احتمالا بر تعداد شهرا تا پایان امشب افزوده می شود.

شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲٫۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف میباشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش میدهد.

روش محاسبه شاخص (A Q I ) و شاخص( P S I ) یکسان می باشد و صرفا اعداد شاخص (A Q I ) در شرایط ناسالم به دو سطح (۱۵۰ -۱۰۱ ) ناسالم برای گروهای حساس و(۲۰۰ -۱۵۱ )ناسالم برای عموم در نظر گرفته شده است.
این شاخص در دو روز گذشته در اصفهان در حد هشدار بود.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.