سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 21:00 - شنبه 28 آذر 1394

گامی برای احیای ورزش قدیم؛

نخستین مسابقات بازی های بومی محلی در جمع دختران روستایی/ تصاویر

ویژه مسابقات بازی های بومی محلی با حضور دانش آموزان مدارس منطقه براآن جنوبی از توابع شرق اصفهان به میزبانی مدرسه روستای روران برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز در ادامه مسابقات ورزشی بومی محلی، حضور دانش آموزان روستاهای بُرکان، ازیران، روران و ایچی در اولین مسابقات مدرسه ای بازی های بومی کلید خورد. در این مسابقات که در سه بخش لی لی، دو با گونی و طناب کشی اجرا شد، دانش آموزان در رقابت های چند ساعته خود، شور و هیجانی ویژه را تجربه کردند.

در گروه مسابقات طناب کشی، تیم دختران روران مقام اول را از آن خود کرد. گفتنی است، جوانان روستای روران چند سالی است که در تیم های قهرمانی استانی حضور فعال دارند.

در گروه مسابقات دو با گونی، سحرتن زاده از بُرکان مقام  اول، فاطمه شجاعی از روران مقام دوم، هانیه حیدری از روران مقام سوم و مریم اکبری از روران مقام چهارم را کسب کردند.

لازم به ذکر است، می طلبد مسئولان بیش از پیش به ایجاد فرهنگ سازی در بازی های بومی محلی بپردازند تا فرهنگ سالم قدیم را بتوان در نسل چهارم به درستی احیا کرد.

1 2 3 4 5  8 9 10  23 54 454 877 545454 878787 87878787

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “نخستین مسابقات بازی های بومی محلی در جمع دختران روستایی/ تصاویر”

  1. شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت:

    سلام علیکم همانگونه که مستحضرهستیداسلام درکناراهمیت دادن به نشاط وشادابی وسلامت جسم جوانان به سلامت دین .فکر.اعتقادات مذهبی وسلامت روح وروان آنان نیزاهمیت زیادی قائل است و وظیفه والدین وبزرگان ومسولان رادراین خصوص دوچندان میکند که نقش آموزش وپرورش دراین میان ازهمه بیشترمی باشد اسلام عزیزنسخه عدم اختلاط نامحرمان رابرای بقای سلامت روح وروان به ماتجویزنموده تاجاییکه اگرمردوزن نامحرمی دراتاقی به تنهای نمازبخوانند مطابق احتیاط آن نمازباطل بوده واعاده آن لازم شمرده شده که همه این سختگیریها درمختلط نبودن زن ومرد برای ایمن بودن جامعه ازگزند گناهان وعدم تشویش اذهان وحفظ کانون خانواده می باشدولاغیر اما متاسفانه درطول چندسال گذشته به ویژه درسایه تدابیردولت تدبیروامید نقش معنویت درجامعه به ویژه مدارس کمرنگ شده تاجائیکه درتصاویرفوق بازی وتفریح وسرگرمی دختران محترم دانش آموز که مسلما درآن جیغ وهوار ودویدن وزمین خوردن ودیده شدن حجم بدن وجوددارد اما مع الاسف این بازی باحضورمردان اتفاق افتاده وبه تصویرکشیده شده . لذاضمن تذکر به آموزش وپرورش منطقه براآن درخصوص مراعات مسائل دینی. ازاصفهان شرق که حقا وانصافا سایت خبری دیندارودغدغه مندی است تقاضای برداشتن تصاویرحضورمردان درجمع دانش آموزان رادارم اگرعذرآموزش وپرورش درنبودمعلم زن برای دختران واستفاده ازمعلمین مردرابپذیریم مطمئنا حضورمردان درجمع دختران درهنگام مسابقه وبازی که یک امرغیرضروری بلکه حرام است رانمی پذیریم

    • اصفهان شرق گفت:

      با سلام
      با تشکر از دقت نظر شما مسئول بزرگوار شرق اصفهان.
      با نهایت احترام به نظر جنابعالی، دو عکس مربوطه حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.