سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - شنبه 28 آذر 1394

ذوب‌آهن امیدوار به قهرمانی، سپاهان در بیم و امید

ذوب‌آهن امیدوار به قهرمانی، سپاهان در بیم و امید

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران هم برگزار شد و تیم فوتبال استقلال خوزستان در نهایت شایستگی موفق شد بالاتر از بقیه مدعیان به عنوان قهرمانی دور رفت دست پیدا کند. البته هرچند که آبی های خوزستانی این عنوان را در نبرد آخر در مقابل ذوب‌آهن […]

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران هم برگزار شد و تیم فوتبال استقلال خوزستان در نهایت شایستگی موفق شد بالاتر از بقیه مدعیان به عنوان قهرمانی دور رفت دست پیدا کند. البته هرچند که آبی های خوزستانی این عنوان را در نبرد آخر در مقابل ذوب‌آهن بدست آوردند ولی به هر حال این عنوان شایسته تیم جوان و بی ادعای عبدالله ویسی بود که از ابتدای فصل تا به امروز عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت و در نهایت هم به حق خودش رسید.

البته با توجه به قانون نانوشته فوتبال در هیچ تورنمنتی به قهرمان نیم فصل جام داده نمی شود و باید در انتظار نمایش این تیم در نیم فصل دوم نشست و دید که بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان که چند سالی است به عنوان یکی از مربیان موفق لیگ فعالیت می کند چگونه تیمش را از این مسیر پرپیچ و خم لیگ عبور می دهد.

اما بعد از مشخص شدن قهرمان نیم فصل باید نگاهی هم به شرایط دو تیم اصفهانی داشت که در هفته آخر نیم فصل نتایج خوبی بدست نیاوردند و از مجموع ۶ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز نصیب تیم سپاهان شد.

از یک طرف ذوب آهن با وجود اینکه تا قبل از برگزاری بازی های این هفته یکی از شانس های قهرمانی بود در روز پنجشنبه این فرصت را از دست داد و پیروزی استقلال تهران در مقابل صبای قم شانس تیم گل محمدی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیم فصل صفر کرد ولی ذوب آهن در صورت کسب برتری در مقابل استقلال خوزستان می توانست نیم فصل را با کسب عنوان دومی به پایان ببرد که این اتفاق نیفتاد.

ولی نگاهی به کارنامه تیمی ذوب آهن در دور رفت لیگ نشان می دهد که نماینده فوتبال اصفهان عملکرد خوب و قابل قبولی در این دوره از مسابقات داشته است و در حقیقت همین جایگاه سومی هم می تواند نکته مثبتی در کارنامه تیم ذوب آهن به حساب بیاید. این باشگاه در طی چهار سال گذشته در نیم فصل اول لیگ جایگاه آنچنان خوب و امیدوار کننده ای در اختیار نداشته است و حداقل تیم گل محمدی با رسیدن به این عنوان و با توجه به فاصله بسار کمی که با صدر جدول لیگ دارد می تواند امیدوارانه بازی های نیم فصل دوم لیگ را آغاز کند.

در این میان قرعه بازی های ذوب آهن در شروع لیگ هم به صورتی است که می توان آینده ای خوب را برای این تیم متصور بود و در حقیقت ذوب آهن با کسب این جایگاه برنامه ریزی مناسبی برای نیم فصل دوم انجام داده است.

اما شرایط برای تیم سپاهان کاملا متفاوت بود و زردهای فوتبال اصفهان که در طی این سالها همیشه در لیست مدعیان قهرمانی قرار داشتند این بار با قرار گرفتن در جایگاه هشتم جدول نیم فصل هواداران خودشان را ناامید کردند. به هر حال سپاهانی‌ها همچنان به بازی های دور برگشت امیدوارند اما فاصله ایجاد شده در جدول رده بندی و کیفیتی که از این تیم دیده ایم این موضوع را یادآوری می کند که ایگور استیماچ و بازیکنانش کاری سخت در نیم فصل دوم لیگ خواهند داشت.

البته تمام امید هواداران این تیم به اضافه شدن دو بازیکن برزیلی به ترکیب اولیه تیمشان است که این موضوع هم قطعی نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که سپاهان در صورت استفاده از پریرا و پادوانی هم بتواند از وضعیت فعلی نجات پیدا کند.

از طرف دیگر فعلا فرصتی برای تغییر سرمربی هم وجود ندارد و سپاهان با همین کادر فنی فعلی لیگ را ادامه خواهد داد ولی تنها یک معجزه می تواند سپاهان را در دفاع از عنوان قهرمانی خودش موفق کند و حتی این احتمال وجود دارد که زردها در راه رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم توفیقی پیدا نکنند.

سپاهان برای خارج شدن از این شرایط باید هرچه زودتر فکری به حال تیم خودش داشته باشد چون در نیم فصل دوم حتی گرفتن امتیاز از تیمها هم بسیار سخت تر از نیم فصل اول لیگ است و نماینده فوتبال اصفهان حتی با شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مسافرت های طولانی روزهای بسیار سخت تری را هم در پیش رو خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.