سرویس: اجتماعی » حوادث 13:53 - جمعه 27 آذر 1394

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

تمام نقاط حادثه‌خیز جاده مرگ اصفهان تا پایان سال رفع می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: با اختصاص بودجه مناسب و اقدامات انجام شده، نقاط حادثه‌خیز جاده کاشان تا برزک معروف به “جاده مرگ” اصفهان تا پایان سال رفع می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الله غلامی با اشاره به حادثه تصادف صورت گرفته در محور کاشان به برزک معروف به جاده مرگ اصفهان با بیان اینکه از تصادفات و حادثه شب گذشته صورت گرفته در این محور متأسف هستیم، اظهار داشت: این محور یکی از محورهایی است که حدود یک ماه پیش نیز تصادف ناگواری را در آن شاهد بودیم.

وی افزود: طول مسیر این محور حدود 62 کیلومتر بوده و اگرچه 10 کیلومتر از مسیر 2 بانده اجرا شده اما بقیه مسیر جزو اولویت‌های نخست پروژه‌های استان نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان بیان کرد: با این حال، آنچه در دستور کار ما بوده، این است که نقاط پرتصادف کل محورهای استان شناسایی شده و این نقاط را رفع کنیم و تا کنون 175 مورد از این نقاط شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 3 نقطه از نقاط حادثه‌خیز اصفهان در این مسیر قرار گرفته‌اند، گفت: پل سعدآباد، سه‌راه سیمان و سه راهی مرغ، سه نقطه حادثه‌خیز این مسیر به شمار می‌روند که رفع این سه نقطه اعتباری حدود 2 میلیارد تومان نیاز دارد.

غلامی تصریح کرد: این میزان اعتبار در بودجه سال 94 اختصاص پیدا نکرد اما با پیگیری یک ماه گذشته، اعتبار مورد نظر دریافت شده و عملیات اجرایی آن باید شروع شود. با این حال، تا زمانی که اعتبارات مصوب نشود، عملاً نمی‌توانیم کاری صورت دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای یک پروژه تا زمان تأمین اعتبار امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و از یک ماه پیش، رفته نقطه حادثه خیز قوس قبل از سعدآباد آغاز شده و همچنین حدود 10 کیلومتر از این مسیر، نیازمند روکش آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: در نهایت این سه نقطه نیز تا پایان سال رفع خطر شده و اقدامات ایمنی لازم روی آنها انجام می‌شود. تلاش ما این است که تا پایان سال دو میلیارد تومان در این سه نقطه حادثه‌خیز هزینه شده و بتوانیم با اصلاح آنها، زمینه کاهش تصادفات را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برای رفع کل این مسیر، 52 کیلومتر از کل مسیر باید دوبانده شود که این کار نزدیک به 25 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این اعتبار باید در پروژه‌های ملی تأمین شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.