سرویس: غیر تولیدی » نقلی 02:21 - جمعه 27 آذر 1394

در اقدامی جهت دار و غیر حرفه ای/

تیغ سانسور خبرگزاری ایرنا بر پیکر بیانیه دانشجویان اصفهان

خبرگزاری ایرنا در اقدامی غیر حرفه ای و کاملا جهت دار بخش هایی از بیانیه دانشجویان بسیجی استان اصفهان در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه که به موضوع برجام و عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور اشاره کرده بود را حذف کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، خبرگزاری جمهوری اسلامی در اقدامی غیر حرفه ای و کاملا جهت دار اقدام به سانسور بخش هایی خاص از بیانیه دانشجویان بسیجی استان اصفهان که در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه ای توسط ارتش این کشور صادر شده بود کرد.

براساس این گزارش، بیانیه دانشجویان بسیجی استان اصفهان که امروز در محکومیت کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور صادر شد و در رسانه های مختلف استانی بازنشر یافت، با پیکری زخم دیده از تیغ سانسور خبرگزاری رسمی دولت روی خروجی این رسانه قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا در متن بازنشری خود از بیانیه ۸ بندی که در آن به موضوعات مختلف مرتبط با این فاجعه اشاره شده بود، تنها به قسمت هایی از بندهای مختلف آن اشاره کرده است که هیچ انتقادی از دستگاه دیپلماسی کشور نشده و عبارتی که در آن به دستگاه دیپلماسی کشور به خاطر عملکرد نامطلوبش در مواجهه با این فاجعه انتقاد می کند را حذف کرده است.

اعلام صریح دانشجویان بسیجی مبنی بر اینکه «بر خلاف انتظار جبهه یکپارچه کفر و ظلم برجام نخواهد توانست غل و زنجیر بر پای انقلاب و محبان و مبلغان انقلاب اسلامی بزند» قسمت دیگری بود که از سانسور ایرنا بی نصیب نماند.

به نظر می رسد این اقدام غیر حرفه ای از سوی یکی از خبرگزار های رسمی معتبر کشور که شهره آن به حرفه ای بودن است بیشتر از آن که یک اشتباه ویرایشی سهوی باشد، یک اقدام کاملا جهت دار جهت جلوگیری از هرگونه نقد عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت و ارتباط یافتن این موضوع با برجام بوده است.

حسن روحانی عصر روز چهارشنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفته بود: دوران نقد و انتقاد دیگر جایی در زمینه برجام ندارد و همگان باید در اجرایی شدن برجام کمک کنند.

ایرنا-714x1024

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.