سرویس: سیاسی » انتخابات 12:07 - پنجشنبه 26 آذر 1394

فرماندار شهرستان اصفهان خبر داد:

وضعیت سفید اصفهان در اطلس انتخاباتی/ مشارکت حداکثری، نگاه ملی به منافع کشور است

فضل الله کفیل گفت: هیچ موضوع محرمانه ای به جز نتیجه تایید صلاحیت افراد، در انتخابات وجود نداشته و موضوعات دیگر انتخابات کاملا شفاف و روشن است.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری اصفهان با اشاره به وجود فضای انتخاباتی سالم در شهرستان اصفهان گفت: بستر خوبی برای حضور تک تک افرادی که خودشان را واجد شرایط در انتخابات می بینند، فراهم است و تا کنون آرامترین شرایط را برای انتخابات هفتم اسفند داشته و جمع بندی ما حکایت از شرایط آرام، خوب و رضایت بخش است.

فضل الله کفیل با توجه به شروع ثبت نام انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از 26 آذرماه، اظهار کرد: تا این لحظه چهار نفر در فرمانداری اصفهان و دو نفر در وزارت کشور در تهران به جهت حوزه انتخابی استان اصفهان ثبت نام کرده اند و قطعا این حضور نشانگر ورود فعال به انتخابات است.

وی شفاف سازی را یکی از ویژگی های مهم در انتخابات عنوان و افزود: هیچ موضوع محرمانه ای به جز نتیجه تایید صلاحیت افراد، در انتخابات وجود نداشته و موضوعات دیگر انتخابات کاملا شفاف و روشن است.

*پیش بینی 820 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان

فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه بیش از یک سوم شعب اخذ رای استان اصفهان در شهرستان اصفهان است، گفت: با وجود 5 حوزه فرعی شامل( بن رود، جلگه، جرقویه سفلی و علیا و همچنین کوهپایه) پیش بینی 820 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان وجود دارد و برای اداره کردن انتخابات در کلان شهر اصفهان 19 ستاد در نظر گرفته شده است.

وی با توجه به مشارکت موثر رای اولی ها در انتخابات به تعداد واجدین شرایط رای دادن اشاره و تصریح کرد: در شهرستان اصفهان از جمعیت 2 میلیون و 258 هزار و 920 نفر، حدود 1 میلیون و 740 هزار و 163 نفر واجد شرایط رای دادن می باشند و در این میان حدود 90 هزار رای اولی با مشارکت موثر در انتخابات پیش بینی خواهد شد.

فرماندار اصفهان با توجه به گستردگی فضای انتخابات در اصفهان، تاکید کرد: شهرستان اصفهان مرکز حوزه انتخاباتی استان اصفهان برای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری، حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان برای انتخاب ۵ نماینده برای پنج بخش شهرستان اصفهان، مرکز حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور، حوزه فرعی زرتشتیان کشور به مرکزیت تهران و حوزه فرعی کلیمیان کشور می باشد.

وی با اشاره به توافقی که در رابطه با اعضای هیئت اجرایی بر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بین هیئت نظارت مرکزی و وزارت کشور انجام شد، اظهار کرد: از نظر قانونی، دو قانون شامل مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دارا می باشیم ولی طی توافقی که صورت گرفت، اعضای هیئت اجرایی اعم از ۸ نفر از معتمدین و سه نفر از اعضای اداری در بین دو انتخابات مشترک هستند.

* حضور مردم در انتخابات مظهر امنیت و قدرت کشور

کفیل در ادامه به چگونگی تعیین اعضای هیات اجرایی انتخابات در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا 30 نفر با رعایت شرایط اعتدال برای عضویت در این هیات به هیات نظارت معرفی شدند که از میان آنها 22 نفر انتخاب و جلسه انتخاب هیئت اجرایی با حضور 21 نفر از معتمدین برگزار و 8 نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت اجرایی و 5 نفر علی البدل انتخاب شدند.

وی با تاکید بر مشارکت مردمی در انتخابات گفت: هر کس با هر دیدگاهی، دلدادگی به کشور، انقلاب و نظام را در خود ببیند قطعا به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات است و مشارکت حداکثری یعنی نگاه ملی به منافع کشور داشته و در جهت نشاط و امید حرکت کنیم.

فرماندار اصفهان مردم را سرمایه های ملی خواند و اذعان کرد: باید به دور از نگاه حزبی و گروهی نسبت به مشارکت مردم در انتخابات تاکید کنیم.

وی اصفهان را جزء حوزه های سفید در انتخابات عنوان و گفت: اصفهان در اطلس انتخاباتی جزء حوزه های سفید کشور است و با شفافیت وامنیت کامل برگزار می شود به نحوی که مشارکت شهرستان اصفهان در دوره قبل 49.8 درصد بوده و تلاش ما مشارکت بیشتر مردم در این صحنه است.

فرماندار انتخابات و حضور مردم را مظهر امنیت و قدرت کشور دانست و بر نقش و تاثیر نهادها و اداره هایی مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و حوزه های علمیه در این زمینه تاکید کرد.

وی به نقش رسانه در خصوص انتخابات اشاره و گفت: رسانه ها در جهت بالا بردن مشارکت و ایجاد امید در بین مردم قدم بردارند و در زمینه شفاف سازی موضوع انتخابات خیلی خوب کار کنند.

*نامزدها مکلف به اجرای قانون هستند

کفیل در خصوص تخلفات صورت گرفته در موضوع انتخابات و مرجع رسیدگی به این امر خاطرنشان کرد: فرصت تبلیغات برای انتخابات مجلس هشت روز مانده به روز انتخابات تا 24 ساعت قبل از آن و برای مجلس خبرگان رهبری، 15 روز مانده به روز انتخابات تا 24 ساعت قبل از آن است و در این خصوص اگر تخلفی صورت گیرد ثبت و ضبط می شود.

وی همچنین تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی به عنوان کار تبلیغاتی، توسط کاندیدا را مطلقا ممنوع خواند.

فرماندار هیئت اجرایی را مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی عنوان و گفت: هیئت اجرایی موظف است نسبت به تخلفات انتخاباتی نظارت قانونی داشته باشد و در همین حال دستگاه قضایی، شعبه ی خاصی را نسبت به این موضوع اختصاص داده است.

وی همچنین به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی، افزود: در آینده جلساتی با نامزدهای نهایی به منظور ذکر جزئیات قانونی و مکلف شدن نامزدها به اجرای قانون خواهیم داشت.

فرماندار اصفهان درباره هزینه های تبلیغات نیز گفت: محل تامین هزینه های سنگین نیز رصد می شود.

*تجمعات انتخاباتی در فضای باز با مجوز قانونی باشد

وی در خصوص تجمعات انتخاباتی اظهار کرد: اگر تجمع انتخاباتی در فضای سرپوشیده باشد نیازی به مجوز ندارد اما باید به فرمانداری اعلام شود و اگر تجمع انتخاباتی در فضای باز باشد، الزاما باید مجوز قانونی کسب شود.

فرماندار با اشاره به تجمع های دانشگاه، مسئولیت این تجمع ها را با شورای فرهنگی دانشگاه عنوان و درباره تجمع های غیر قانونی نیز تاکید کرد که نیروی انتظامی باید بی درنگ جلوی این تجمع ها را بگیرد.

وی همچنین با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور اذعان کرد: دو شهر اصفهان و مبارکه در استان اصفهان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت آزمایشی انتخاب شده اند هرچند هنوز این موضوع قطعی نشده است و این موضوع منوط به اعلام نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.