سرویس: سیاسی » بین الملل 09:44 - پنجشنبه 26 آذر 1394

کارشناس مسائل سیاسی:

نمایندگان به ابعاد خاکستری بسته شدن پرونده PMD توجه کنند

معلمی گفت: اگر به پرونده به طور کامل بسته شده باشد یک دستاورد برای ملت است ولی باید بد عهدی دشمن را در نظر گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، بسته شدن پرونده ادعایی پی ام دی ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی طی نشست روزسه شنبه باتصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای ۱+۵ بازتاب گسترده ای دررسانه های جهان داشت.

به موجب این قطعنامه پرونده ادعایی پی.ام.دی بسته می شود ودستور کار آژانس ازبررسی مسائل گذشته وحال ایران معطوف به آینده خواهد شد.

طی این برنامه پیام های تبریک سران کشور در به دست آمدن این دستاورد از رسانه های داخلی منعکس شد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه باید بد عهدی دشمن را در همه شرایط مد نظر قرار داد، گفت: بسته شدن پی ام دی ایران نکات مثبتی را در خود دارد ولی بخشی از ابعاد خاکستری آن باید توسط نمایندگان ناظر به دقت مورد توجه قرار گیرد.

معلمی اظهار کرد: مسلما آژانس، مطالبی را برای نظارت و بازرسی در آینده مد نظر دارد و باید نگاه واقع بینانه در این راستا مورد توجه قرار گیرد، نه اینکه پیام های تبریک از سوی مسئولان فضای روانی این مساله را بیشتر کند.

وی با ذکر اینکه آمریکا در وفای به عهد خود، هیچ گاه به درستی عمل نکرده است، افزود: آمریکا بحثی را در شورای امنیت راجع به موشک های ایران برد و چند روز قبل با تحریم سفر به ایران مواففت کرد و این اقدمات همه و همه نشان از بدعهدی آمریکای جنایتکار است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اقدامات طرف آمریکایی با نامه رهبر معظم انقلاب مغایرت دارد، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید این نکته را مد نظر قرار داد که آیا طرح های داده شده در طول زمان به نفع ایران تمام می شود و قطعا وظیفه نمایندگان و کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نظارت، دقت بیشتر با توجه به رفتار دوگانه طرف غربی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعا پرونده پی ام دی ایران بسته شود یک دستاورد است ولی اگر دوباره با بهانه های دیگر به بازرسی از بخش های هسته ای بپردازند، می توان گفت عملا این پرونده بسته نشده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.