سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:15 - پنجشنبه 26 آذر 1394

امام جمعه اصفهان مطرح کرد

فعالیت ۱۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعال هستند که تلاش شده تا در حد توان امکاناتی هم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد به برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآنی اعضای کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کشور «مُدهامَّتان» که به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد در تلاش هستند تا به پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب جوانان را با قرآن آشنا کنند.

وی افزود: یکی از کارهای اساسی تلاش در بروز و ظهور فعالیت‌های قرآنی در همه رشته‌ها و گرایش‌های آن است که خوشبختانه این موضوع در جمهوری اسلامی به دستور مقام معظم رهبری پیگیری شده و ان‌شاءالله تا آینده‌ای نزدیک بیش از 10 میلیون جمعیت جوان حافظ قرآن داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان با تشکر ویژه از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به‌خاطر فعالیت‌های پیش‌رو و خلاق این مجموعه تقدیر کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به فعالیت یک‌هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: از فعالیت‌های همه این کانون‌ها بازدید شده و تلاش شده تا در حد توان امکاناتی هم در اختیار آن‌ها قرار گیرد و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و آشنایی با قرآن و قرآن‌آموزی که یکی از ثقلین است، بسیار مورد اهمیت است و این کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند سطح دسترسی به مفاهیم بلند قرآنی را آسان و تسهیل کنند.

وی افزود: گمراهی که امروز در عالم اسلام می‌بینیم و انسان‌هایی خود را به نام اسلام و جز مسلمانان می‌دانند مثل داعشی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها اما جنایاتی را به نام اسلام انجام می‌دهند؛ علتش این است که دست از کسب معارف اهل بیت (ع) برداشته‌اند و در نتیجه قرآن را خوب نمی‌فهمند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.