سرویس: سیاسی » انتخابات 22:44 - سه شنبه 24 آذر 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

شهرستان اصفهان گسترده ترین ظرفیت انتخاباتی، بعد از تهران را داراست/ مشارکت مردمی مظهر عزت و اقتدار نظام است

فرماندار اصفهان در جلسه انتخاب معتمدین هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان اصفهان گفت: انتخابات ابروی نظام است و باید در سلامت کامل برگزار شود.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار اصفهان، امشب در جلسه انتخاب معتمدین هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه استان اصفهان در پنجمین دوره مجلس خبرگان با توجه به اینکه 7 اسفند ماه سال جاری شاهد انتخابات بزرگی در سطح کشور خواهیم بود، گفت: از نظر تقویم زمانبندی، انتخابات خبرگان یک هفته زودتر از مجلس آغاز میشود تا هر دو در مجموع به مسیر 7 اسفند ماه برسند.

فضل الله کفیل با اشاره به توافقی که در رابطه با اعضای هیئت اجرایی بر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بین هیئت نظارت مرکزی و وزارت کشور انجام شد، اظهار کرد: از نظر قانونی، دو قانون شامل مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دارا می باشیم ولی طی توافقی که صورت گرفت، اعضای هیئت اجرایی اعم از 8 نفر از معتمدین و سه نفر از اعضای اداری در بین دو انتخابات مشترک هستند.

وی با بیان برخی وظایف هیئت اجرایی افزود: در انتخابات خبرگان رهبری 31 حوزه اصلی در سطح کشور داریم و معتمدین، مسئول هدایت انتخابات در سطح استان هستند لذا باید شهرستان ها نظرات هیئت اجرایی مرکز استان را پذیرا باشند.

فرماندار اصفهان با توجه به اینکه به نوعی شهرستان اصفهان بعد از تهران، گسترده ترین ظرفیت انتخاباتی را داراست، تاکید کرد: شهرستان اصفهان مرکز حوزه انتخاباتی استان اصفهان برای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری، حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان برای انتخاب 5 نماینده برای پنج بخش شهرستان اصفهان، مرکز حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور، حوزه فرعی زرتشتیان کشور به مرکزیت تهران و حوزه فرعی کلیمیان کشور می باشد.

وی از حدود 820 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: بیش از یک سوم شعب استان اصفهان در شهرستان اصفهان واقع شده و پیش بینی می شود حدود 820 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان در زمان انتخابات مستقر شوند.

کفیل در ادامه مردم را برگزار کنندگان انتخابات به معنای واقعی نام برد.

وی با تاکید بر اجرای قانون به عنوان محور و اساس کار، افزود: چند محور در این حوزه باید سرلوحه کار قرار گیرد که قانون به عنوان محور و اساس کار مطرح می شود و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ مصلحتی بالاتر از عمل به قانون نیست.

فرماندار اصفهان با اشاره به دیگر محور های مهم در زمینه انتخابات، متذکر شد: هیئت اجرایی و فرماندار به معنای واقعی باید اعلام بی طرفی کرده و امانت دار خوبی در این خصوص باشند و همچنین کسی از لسان ما بر علیه و له کسی سخنی نخواهد شنید.

وی مشارکت مردمی در عرصه انتخابات را یکی از محورهای مهم در این زمینه عنوان و گفت: انتخابات ابروی نظام اسلامی است و مشارکت حداکثری مردمی این مظهر اقتدار و عزت را به خوبی نشان می دهد.

کفیل در پایان با توجه به اینکه سلامت انتخابات را باید مهم قلمداد کنیم، بیان کرد: انتخابات ابروی نظام است و باید در سلامت کامل برگزار شود و عهد ما باید اجرای این مراحل با حداکثر دقت باشد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “شهرستان اصفهان گسترده ترین ظرفیت انتخاباتی، بعد از تهران را داراست/ مشارکت مردمی مظهر عزت و اقتدار نظام است”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    به یاری خدا و لطف امام زمان ارواحنا فداه انتخاباتی پر شور و نشاط و با نتایجی که صلاح کشور و عزت اسلام و مسلمین را در پی خواهد داشت برگزار خواهد شد و دل امام عصر عجل الله تعالی فرجه و نایب بر حقشان امام خامنه ای حفظه الله شادمان خواهد شد. ان شاء الله تعالی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.