سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - دوشنبه 23 آذر 1394

مدیرکل ارشاد استان اصفهان خبر داد

اصفهان میزبان دهمین دوره مسابقات ملی قرآنی «مدهامتان»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دهمین دوره مسابقات ملی قرآن «مدهامتان» از ۲۴ آذرماه تا ۲۷ آذرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی قرآنی مدهامتان اظهار داشت: این دوره از مسابقات به میزبانی استان اصفهان از 24 آذرماه تا 27 آذرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: ظرفیت قرآنی استان اصفهان در بین نهادهای دولتی و مردمی به گونه‌ای که در 2 دهه قبل این استان دارای دانشگاه قرآنی می‌شود و هم‌اکنون خیران قرآن برای فعالیت‌های قرآنی در اصفهان و سایر استان‌ها برنامه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری نهمین دوره از این مسابقات به میزبانی خوزستان گفت: به اذعان مسئولان کشوری برگزاری این مسابقات توسط اصفهان با سایر استان‌ها متفاوت است و به صورت جامع و کامل این مسابقات برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: «مدهامتان» به صورت یک آیه در قرآن کریم مطرح شده است و به این معنا است که کسانی که با قرآن هم‌نشینی دارند پاداش آنان بهشت است و با تلاوت قرآن به بهشت نزدیک‌تر می‌شوند.

جایزه کتاب اصفهان 2 سالانه شد

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری 2 سالانه جایزه کتاب اصفهان خاطرنشان کرد: قرار بر این بود جشنواره جایزه کتاب سال اصفهان در دی‌ماه سال جاری برگزار شود که پس از برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان درباره این موضوع تصمیم بر این شد که این جایزه سال کتاب اصفهان به 2 سالانه جایزه کتاب اصفهان تبدیل شود و در دی‌ماه سال آینده شاهد برگزاری آن باشیم.

وی با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به فرآیند ارزیابی کتاب سال در اصفهان افزود: سالانه حدود 1700 کتاب در اصفهان به چاپ می‌رسد که برخی از نویسندگان و ناشران تمایلی برای ارزیابی کتاب ندارند و برای این موضوع نگارش نشده‌اند بنابراین کسانی که احساس می‌کند کتاب فاخری دارند با مراجعه به سایت درخواست شرکت در 2 سالانه کتاب اصفهان را ثبت کرده و ارزیابی آن به صورت دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه کتاب‌هایی که از ابتدای سال 93 تا پایان سال 94 به چاپ به مرحله چاپ می‌رسند می‌توانند در 2 سالانه کتاب اصفهان شرکت کنند، گفت: این کتاب‌های از نظر شکل، «فرمت» و محتوا بررسی می‌شوند و ملاک‌هایی همچون میزان تأثیرگذاری در رفع نیاز مخاطب، تازگی و بداعت مطالب، وسعت تتبّع و تحلیل و استنتاج نتایج، همسویی با شعار سال، پاسخگویی به نیازهای جامعه، چالش‌ها و بحران‌های جامعه، پردازش ویژه به سن مخاطب، همدلی با ارزش‌های دینی، انسانی و ملی، ساختار کتاب، ترتیب فصول، نتیجه‌گیری، اینفوگراف‌ها، جداول، شیوایی و رعایت قواعد و دستورالعمل‌ها در ارزیابی هر کتاب مد نظر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: جایزه 2 سالانه کتاب اصفهان مشخص نشده است اما می‌توان با جمع کردن بودجه امسال و مشارکت دستگاه‌ها جایزه‌ای شایسته برای این کار در نظر گرفت.

تغییرات فیزیکی و ماهیتی «فرشچیان» تا یک ماه آینده

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری نخستین مزایده برای مدیریت مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان تصریح کرد: مجموعه فرشچیان تا کنون با انتخاب مدیریت‌ها توسط اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان اداره می‌شد اما برای نخستین‌بار مزایده‌ای برای مدیریت آن برگزار شد.

وی با اشاره به طراحی نامناسب این مجموعه افزود: این مرکز دارای فضایی حدود 9 هزار مترمربع است اما سالن‌های طبقه دوم آن هیچ‌گاه استفاده نشده است، این مجموعه به عنوان برندی برای اصفهان می‌تواند مطرح باشد که با مزایده آن مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان به عنوان مرکز تئاتر و سینما و هنرهای تجسمی تبدیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تغییر صندلی سالن‌ها، تغییر نورپردازی و نمای بیرونی و نیز تغییرات ماهیتی مجموعه فرشچیان تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و تلاش می‌شود تا این مجموعه رونق گیرد، البته شخص وزیر و معاونان در بازدید از این مجموعه قول‌های مساعدی برای ایجاد تغییرات زیربنایی آن داده‌اند.

جشنواره مطبوعات، امسال برگزار نمی‌شود

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بیان کرد: جشنواره مطبوعات در اصفهان برگزار نمی‌شود و  این جشنواره به همراه نمایشگاه مطبوعات به صورتی که در شأن خبرنگاران باشد در سال آینده با کیفیتی مناسب برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.