اصفهان شرق

کیفیت شیر توزیعی در مدارس اصفهان؛ از شعار تا واقعیت

کدخبر: 85280
1394/09/23 در ساعت 08:08

به گزارش اصفهان شرق؛ توزیع شیر در مدارس به اعتقاد مسئولان آموزش‌وپرورش تنها موردی است که از اعتبار بالایی برخوردار است و وزارت آموزش‌وپرورش برای توزیع شیر در مدارس اعتبار خوبی در نظر گرفته است.

کیفیت شیر از مواردی است که زیرذره‌بین قرار گرفته و با وجود انتقاداتی که بر آن وارد است و دانش‌آموزان نیز از کیفیت آن ناراضی هستند، اما مسئولان آموزش و پروش اعتقادی دیگر مبنی بر این دارند که شیر با کیفیت بالا در مدارس توزیع می‌شود.

چندی پیش در یکی از مدارس شهرستان مبارکه اصفهان چند دانش‌آموز با خوردن شیر مسموم شدند که در این مورد همت مسئول توزیع شیر آموزش و پرورش اصفهان توضیحاتی به تسنیم داد و گفت: آنچه در مورد شیر مدارس و شایعاتی که مطرح است اساس آن‌چنانی ندارد زیرا در مورد تولید که از طریق آموزش‌وپرورش، معاونت غذا و دارو و استاندارد اصفهان نظارت‌های کافی انجام می‌شود.

مسمومیت دانش‌آموز مبارکه‌ای به دلیل لهیدگی پاکت شیر بود

وی افزود: در حال حاضر مورد خاصی گزارش نشده نداریم و شیر پاستوریزه و استریلیزه به خوبی و با کیفیت بالا تولید و توزیع می‌شود، البته یک مورد مسمومیت در شهرستان مبارکه داشتیم که آن هم به دلیل لهیدگی پاکت شیر بود، بر اثر چند ردیف کنار هم قرار دادن پاکت دچار لهیدگی و این لهیدگی سبب فاسد شدن شیر می‌شود.

عباسیان معاون بهداشت آموزش و پرورش نیز در این مورد به تسنیم گفت: اگر مورد خاصی مبنی بر مسئله‌دار بودن شیر باشد که به ما انتقال دهند، سریع اقدام می‌کنیم و حتی با کارخانه تولید کننده برخورد می‌کنیم اما تاکنون گزارشی اعلام نشده است.

دانش‌آموزان برای توزیع لحظه‌شماری می‌کنند

مسئول توزیع شیر آموزش‌وپرورش اصفهان  در عین حال کیفیت شیر در مدارس را از بالاترین نوع کیفیت می‌داند و تاکید می‌کند: در تولید مورد خاصی نداریم و ممکن است در حمل‌ونقل اتفاقی برای شیر بیفتد. در حال حاضر شیری که در حال استفاده است، با بار میکروبی زیر صد هزار بوده درحالی که در گذشته بار میکروبی زیر یک میلیون بود؛ این موضوع مرغوبیت و باکیفیت‌بودن شیر را نشان می‌دهد.

وی گفت: ممکن است یک دانش‌آموز نسبت به خوردن شیر انگیزه و علاقه کافی را نداشته باشد و این نکته را اضافه کنم که در بیشتر مدارس برای زمان توزیع شیر دانش‌آموزان لحظه‌شماری می‌کنند.

همت با اشاره به توزیع شیر گفت: در کل استان 860هزار در هر روز شیر توزیع و از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم کل دانش‌آموزان تحت پوشش شیر مدارس هستند که به‌صورت یک روز در میان شنبه، دوشنبه و چهارشنبه  توزیع شده و نکته مهم اینکه علاوه  بر دانش‌آموزان کارکنان، مدیر، معاون و معلمان نیز از شیر استفاده می‌کنند.

همت با بیان اینکه اعتبار خوبی در اختیار مدارس قرار داده‌اند اظهار داشت: دولت به مصرف شیر در مدارس اهمیت می‌دهد و ما هم در این رابطه مراقب بوده و در طول شبانه‌روزی به‌صورت اورژانسی در حوزه توزیع شیر مدارس تلاش می‌کنیم.

منبع:تسنیم