سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 08:54 - پنجشنبه 05 دی 1392

در بودجه ۹۳:

انتقال فاز دوم زاینده رود به یزد کلید می خورد

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای آبرسانی خط دوم زاینده رود به یزد بودجه معین شده است.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان با اشاره به مباحث طرح شده در لایحه بودجه سال آینده ادامه داد: در ردیف یک و دو صفحه ۱۳۹ شماره های  ۴۰۲۰۱۴۴۱و۴۰۲۰۱۴۴۲ لایحه بودجه سال آینده، به منظور تامین آب شرب برای  آبرسانی خط دوم زاینده رود وشهرهای مسیر۵۰ میلیارد تومان بودجه معین شده است.

اسفندیار امینی ادامه داد: در لایحه مورد نظر همچنین برای آبرسانی به۹ شهر یزد از فاز اول انتقال آب زاینده رود به یزد۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

گفتنی است خط اول ۱۳میلیون مترمکعب و برای فاز دوم۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال آب را از زاینده رود به یزد انتقال میدهد.

امینی با تاکید بر این نکته که در لایحه بودجه سال آینده وهمچنین سخنان مسوولان ذی ربط همواره برای تامین آب شرب یزد چانه زنی شده است تصریح کرد: جمعیت این استان به تازگی به ۸۹۰هزار نفر رسیده واگر روزانه ۱۶۰ لیتر آب نیز مصرف کنند مصرف سالانه آنها ۵۳ میلیلون مترمکعب می شود.

وی افزود: بنابراین اگر جمعیت این استان به ۵/۱میلیون نفر نیز برسد برای تامیت آب شرب این استان فاز نخست انتقال آب که در سالهای گذشته به میزان۹۰ میلیون مترمکعب در سال بود،کفایت می کند.

وی با بیان اینکه زاینده رود خشک شده واجازه بارگذاری بیشتر را نمی دهد گفت: چرا باوجود خشکی زاینده رود باید۱۵۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز انتقال یابد.

وی ادامه داد: درصورتیکه بحث برای تامین آب شرب یزد است که در حال حاضر این آب از طریق زاینده رود تامین میشود وباید دید میزان انتقال آب به یزد برای کجاصرف می شود.

شایان ذکر است که این سخنان در حال طرح می شود که چندی قبل فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرده بود که فاز دوم انتقال آب به یزد محقق نخواهد شد و نمایندگان در این خصوص کارهای لازم را انجام داده و مجلس مخالفت کرده است.

منبع: صاحب نیوز

2 نظر در مورد “انتقال فاز دوم زاینده رود به یزد کلید می خورد”

  1. ورزنه گفت:

    مگر اینکه از روی جنازه ما رد بشند و خط دوم را اجرا کنند

  2. مهران گفت:

    ورزنه عزیز، تنها چند ماه پس از درگیری های کشاورزان شرق اصفهان، متأسفانه نمایندگان اصفهان نه تنها در برابر بودجه خط دوم اعتراضی نکردند؛ بلکه در میان سکوت مرگبار آنان اعتبار آن از 14 میلیارد به رقم بی سابقه 94 میلیارد تومان هم افزایش یافت!
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/101967
    وضعیت تلخ ایجاد شده در شرق اصفهان (از جمله ورزنه) مشخص است و بیشترین حق در آن تضییع شده است. اما ای کاش این بار اندکی از انرژی خود را هم صرف نظارت بر کار نمایندگان اصفهان کنید تا حواسشان باشد که سکوت آنها در بودجه 92 در این مورد، دیگر به هیچ وجه بخشودنی نیست.
    ضمناً نماینده یزد فرموده اند برای رفع تهدیدات (!)، مسیر لوله دوم بازبینی می شود!!!…
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920707000252

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.