سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 17:43 - یکشنبه 22 آذر 1394

سرپرست اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه:

مستاجران، نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام کنند

حسین اکبر گفت: اعتقاد مردم شرق اصفهان به مباحث دینی و معنوی باعث شد تا حتی در تنگنای خشکسالی به سمت وقف حرکت کنند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به تغییر رویکرد مردم به سمت سنت حسنه وقف، گفت: طی چند سال اخیر به دلیل تبلیغات رسانه ای و فرهنگی، گرایش خیرین به سمت وقف بیشتر شده و تغییر رویکرد مثبتی را در این خصوص شاهد بوده ایم.

حسین اکبر با ذکر موقوفات ثبت شده در بخش های بن رود، جلگه و جرقویه اظهار کرد: در سال گذشته 47 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است و در شش ماهه نخست امسال مجموع 16 وقف توسط واقفین به اوقاف واگزار شده است.

وی افزود: وقف حوزه علمیه، بقای متبرکه و ساخت مساجد و حسینیه از جمله موقوفات مطرح در سه بخش می باشد و در این رابطه موقوفه هایی برای تسهیل در امر ازدواج جوانان در شهر نیک آباد جرقویه سفلی و شهر هرند در نظر گرفته شده است که می طلبد در این خصوص اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه با بیان این مطلب که هر فرد می تواند به اندازه وسع خود در سنت حسنه وقف شریک باشد، بیان کرد: کم ترین وقف، کمک هایی است که مردم به اماکن متبرکه، مساجد و گاها مراسم عزاداری اهل بیت اهدا می کنند تا سهمی در این امر خداپسندانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بازسازی زیارتگاه سید منصور در محمد آباد جرقویه، آستان مقدس سید مصطفی و سید حسن در حسن آباد با زیربنای 600 متر، امامزاده شاه نبی در سیریان جلگه و هچنین زیارتگاه راس الحسین شاهتور از جمله اقدامات اوقاف در سال جاری است و در این خصوص مشارکت خیرین احساس می شود.

اکبر با اشاره به نقش رسانه در گسترش انگیزه مردم به وقف، تاکید کرد: ترغیب مردم به وقف از طرق مختلف من جمله رسانه، سخنرانی و پخش تراکت و پوستر در سطح شهرها، نقش بسزایی در گسترش گرایش مردم به واگزاری مال خود به اوقاف داشته است و در این بین رسانه نقش مهمی را در مناطق شرق اصفهان داشته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق وقف باید به درستی انجام شود، گفت: همه افرادی که به نحوی با موقوفات سروکار داشته باید حقوق وقف را به درستی پرداخت کنند زیرا وقف مختص به شخص خاصی نیست و پرداخت حق موقوفه باعث آمدن خیر و برکت به زندگی خواهد شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه خاطرنشان کرد: اعتقاد مردم شرق اصفهان به مباحث دینی و معنوی باعث شد تا حتی در تنگنای خشکسالی به سمت وقف حرکت کنند و در این مدت موقوفه های زیادی در این مناطق به ثبت رسیده است.

وی در پایان با اشاره به برخی رفتارهای مثبت و قابل ذکر برخی از کشاورزان در زمینه وقف اذعان کرد: برخی کشاورزان که بر روی زمین های موقوفه کشت می کردند، در سال های خشکسالی و عدم کشت، غرامت خشکسالی که اختصاص به شخص خودشان داشت را به اوقاف اهدا می کردند و این نشان از اعتقاد بالای مردم مذهبی شرق اصفهان است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.