سرویس: سیاسی » بین الملل 14:14 - یکشنبه 22 آذر 1394

ظهور یک بیماری وحشتناک در میان داعشی ها +عکس

رییس جمعیت هلال احمر مناطق کُردنشین شمال سوریه، اعلام کرد: عامل اصلی شیوع سریع بیماری لیشمانیا این است که داعش اجساد قربانیان خود را در کوچه و خیابان رها می کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به گفته دلکش عیسی، بیماری لیشمانیا از طریق اجساد رها شده در کوچه و خیابان منتقل می شود. نیروهای کُرد سوریه که با داعش می جنگند، خاطرنشان می کنند که بیماری لیشمانیا تا قبل از سیطره داعش بر استان رقه برای مردم این استان ناشناخته بود و با ظهور این گروه تروریستی شایع شده است.

یکی از فعالان سوری تصریح کرد که بیماری لیشمانیا کُشنده نیست ولی زخم های وحشتناکی در پوست ایجاد می کند و علت شیوع آن را باید در درگیری های چند ساله در سوریه به خصوص در مناطقی همچون تل حمیس، هون و قوشه جستجو کرد.

دکتر ویلیام شاونر در مصاحبه با روسیا الیوم گفت: احتمال شیوع بیماری لیشمانیا در مناطقی که شاهد درگیری های شدید و تردد زیاد مردم است، بسیار زیاد است. به گفته وی، این بیماری از طریق نیش پشۀ آلوده به ویروس منتقل می شود و تنها راه جلوگیری از آن، اجتناب از گزیده شدن توسط این پشه هاست. دوره درمان بیماری طولانی است و گاه بیش از یک سال به طول می انجامد.

گزارش ها حاکی است که اولین مورد ابتلا به بیماری لیشمانیا در ماه سپتامبر 2013  ثبت شد و تعداد مبتلایان تا نیمه سال 2014 به 500 مورد رسید.

 alalam_635852034063057002_25f_4x3

منبع:مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.