سرویس: تولیدی » خبر پوششی 00:55 - پنجشنبه 05 دی 1392

پیام حضرت آیت الله طباطبایی نژاد به همایش و سوگواره بزرگ رضویون هرند

حضرت آیت الله طباطبایی نژاد:حضور خاندان پیامبر و اهل بیت در گوشه و کنار جهان و از جمله ایران یکی از مولفه های تاثیر گذار و با اهمیت در نشر و انتقال مکتب تشیع و معارف نورانی و ائمه الهدی است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند: حضرت آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در پیامی به همایش و سوگواره بزرگ رضویون در آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع ) هرند،این همایش را باعث تکریم از اهل بیت علیهم السلام و همچنین موجب کسب فیض و شعائر اسلامی دانستند.

payam-entekhabat00

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور خاندان پیامبر و اهل بیت در گوشه و کنار جهان و از جمله ایران یکی از مولفه های تاثیر گذار و با اهمیت در نشر و انتقال مکتب تشیع و معارف نورانی و ائمه الهدی است.

خاندان اهل بیت علیهم السلام بر حفظ شرافت خاندان خود و دوری از محیط های پر خفقان به سایر بلاد هجرت نموده اند که این هجرت ها عامل گسترش و انتشار و انتقال پیام مظلومیت های اهل بیت رسول خدا صل الله علیه و آله و همچنین مأمن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.

قرن ها از شهادت نوادگان پیامبر میگذرد اما تاثیرات شگرف معنوی و اخلاق بقاع متبرکه در روح و روان زائرین این بزرگواران نمایان است.

بقاع متبرکه نه تنها از جنبه های معنوی و قدسی برخوردار است بلکه در طول تاریخ نیز این مکان ها به زیباترین وچشم نوازترین ابنیه های تاریخی و ظهور انواع شگفتی های هنری و معماری و مفاخر باستانی ملی و اسلامی نیز تبدیل شده است که اولیای فرهنگی از این کانون های فرهنگی می توانند بهره برداری ها برای گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در میان مردم قرار دهند.

بی شک همایش سوگواری رضویون در شهر هرند در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام در آستان مقدس امامزاده اسحاق ابن موسی بن جعفر علیه السلام باعث خوشحالی است و قطعا تکریم از اهل بیت و امامزادگان علیهم السلام موجب کسب فیض و شعائر اسلامی است.

در پایان از همه دست اندرکاران این برنامه فرهنگی و مذهبی خاصه جوانان مخلص و بی ادعا تشکر می نمایم و توفیقات روز افزونشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.

سید یوسف طباطبایی نژاد

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه اصفهان

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.