سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - شنبه 21 آذر 1394

حرم رضوی مملو از حضور عاشقان امام رضا(ع)؛

ورود بیش از ۳میلیون زائر به مشهدالرضا(ع)/ حضور ۳۰۰۰ هیئت مذهبی و ۲۵۰هزار زائر پیاده

خیابان‌های منتهی به حرم منور رضوی مملو از حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حرم منور رضوی در سالروز شهادت امام رضا(ع) مالامال از حضور عاشقان بارگاه منور رضوی است.

زائران از گوشه گوشه کشور و مشهد مقدس خود را به حریم امن الهی رسانده‌اند و مشغول عزاداری در حرم منور رضوی هستند؛ در حال حاضر براساس آخرین آمارها، حدود 250هزار زائر پیاده خود را به مشهد مقدس رسانده‌اند.

صحن و رواق‌های حرم منور رضوی مالامال از حضور هیئت‌های متعدد عزاداری است که از سراسر ایران به حرم رضوی آمده‌اند و به عزاداری می‌پردازند؛ مطابق آمارها و طبق سنت هرساله در حال حاضر بیش از 3هزار هیئت مذهبی در حرم رضوی حضور دارند.

ترافیک سنگین خیابان‌های اطراف حرم رضوی

حضور خیل گسترده عاشقان سبب شده است خیابان‌های منتهی به حرم رضوی با ترافیک سنگین اما در عین حال روانی مواجه شود.

دسته‌های متعدد عزاداری به‌سمت حرم منور رضوی در حال حرکت هستند و همین مسئله حرکت زائران را با کندی مواجه کرده است.

حضور پرشور زائران اهل سنت

نکته دیگر میان هیئت‌های عزاداری امسال این است که تعدد گروه‌های اهل سنت نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و جمعیت زیادی از اهل سنت به‌ویژه از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و شهرستان‌های تلفیقی خراسان رضوی در این مراسم حاضر هستند.

حضور شبکه‌های متعدد تلویزیونی در حرم رضوی

مراسم امروز حرم رضوی از شبکه یک، دو، شبکه سه، تهران، جام جم، قرآن و سایر شبکه‌های استانی از سراسر کشور پخش زنده می‌شود. شبکه‌های برون‌مرزی الکوثر، سحر، پرس تی‌وی و العالم نیز حال و هوای بارگاه منور رضوی انتقال می‌دهند.

شبکه‌های رادیویی اربعین، معارف، ایران، قرآن و شبکه‌های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی همچون الاهواز، ثامن، کربلا، هدهد فارسی، هدهد عربی، الولایه، المعارف، الغدیر، انفور ترکیه، الاشراف و تمدن نیز برنامه‌های این ایام حرم مطهر رضوی را منعکس می‌کنند.

حضور در مرز 3میلیونی زائران

در حال حاضر براساس آمارهای غیررسمی بیش از سه‌میلیون زائر در مشهد مقدس حاضر هستند و تعداد این زائران بنا بر پیش‌بینی‌های قبلی به مرز 3.5میلیون نفر نیز می‌رسد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.